مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شاید زمان آن رسیده باشد که شما سوار دوچرخه شوید و از سودمندی‌های آن برخوردار شوید.

cycling

دوچرخه‌سواری هم برای تقویت قلب و عضلات است و هم می‌تواند به بهبود توانایی راه رفتن، حفظ تعادل و بالا رفتن از پله‌ها کمک کند.

در عین حال دوچرخه‌سواری سرگرم‌کننده است و فعالیتی اجتماعی به شمار می‌رود و باعث می‌شود که  از خانه بیرون بیایید و ورزش کنید.

در اینجا به پنج سودمندی دوچرخه‌سواری اشاره می‌کنیم:

  • دوچرخه‌سواری فشار چندانی بر مفاصل نمی‌آورد: هنگام نشستن روی دوچرحه وزن‌تان روی برجستگی‌های استخوان نشیمنگاهی در لگن‌تان می‌افتد، اما در هنگام راه رفتن وزن‌تان روی زانوها و پاهایتان می‌افتد. بنابراین دوچرخه‌سواری برای افرادی که دچار درد و سفتی مفاصل پاها مربوط به افزایش سن هستند، مناسب است.
  • پا زدن دوچرخه یک ورزش هوازی است: فعالیت هوازی هنگام پا زدن دوچرخه برای قلب، مغز و رگ‌های خونی سودمند است. این فعالیت هوازی همچنین باعث آزاد شدن اندورفین‌ها با مواد افیونی درون‌زا در بدن می‌شود که احساس خوشی در فرد به وجود می‌آورذ.
  • دوچرخه‌سواری باعث ساخته شدن عضله می‌شود: شما در مرحله قدرتی رکاب زدن (فشار دادن پایی دوچرخه به سمت پایین)، از عضلات سرینی، عضلات چهار سر ران در جلوی آن و عضله دوقلو و عضله نعلی در پشت ساق استفاده می‌کنید. در مرحله بازیابی (مرحله به عقب و بالا آمدن پایی) شما از عضلات همسترینگ در عقب ران و عضلات خم کننده در جلوی لگن استفاده می‌کنید.

            دوچرخه‌سواری عضلات دیگر را هم فعال می‌کند. شما از عضلات شکمی برای حفظ تعادل و راست ماندن و از عضلات بازو و                 شانه برای نگه‌داشتن دسته‌ها و فرمان دوچرخه استفاده می‌کنید.

  •  به فعالیت‌های روزمره شما کمک می‌کند: دوچرخه‌سواری باعث می‌شود که توانایی‌های شما برای حفظ تعادل راه رفتن، ایستادن و بالا رفتن از پله‌ها تقویت شود و بنیه جسمانی‌تان افزایش یابد.
  • پا زدن به دوچرخه استخوان‌سازی را تحربک می‌کند: فعالیت‌های مقاومتی مانند پا زدن به دوچرحه باعث ایجاد کشش در عضله‌ها می‌شود و بعد عضله‌ها در استخوان کشش ایجاد می‌کنند و این کشش باعث افزایش تراکم استخوان می‌شود.
کد خبر 354747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha