آیین رونمایی از کتاب «بهترین داستان‌های جهان» و بزرگداشت صفدر تقی‌زاده، مترجم پیشکسوت عصر امروز دوشنبه با حضور اهالی فرهنگ و ادب در کتابفروشی انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

کتاب

به گزارش همشهري، انتشارات علمي و فرهنگي كه قصد دارد از اين پس هر دوشنبه ‌ويژه‌برنامه يك بزرگداشت يك رونمايي را برگزار كند، برنامه امروز را به رونمايي از دوره 5جلدي بهترين داستان‌هاي جهان با ترجمه احمد گلشيري اختصاص داده است. اين كتاب نخستين‌بار بهار امسال در بيست و نهمين نمايشگاه كتاب تهران عرضه شد و ساعت 17امروز با حضور چهره‌هاي فرهنگي و هنري در كتابفروشي علمي و فرهنگي در خيابان كريمخان تهران رونمايي مي‌شود.

اين مجموعه شامل بهترين داستان‌هاي قرون 19و 20از استادان كهن، سنت‌گرايان، نويسندگان دوران طلايي و سنت‌ستيزان است و آثار بزرگاني چون ولاديمير ناباكوف، كارلوس فوئنتس، ريچارد براتيگان، گابريل گارسيا ماركز، ريموند كارور، هاروكي موراكامي، آليس واكر، ماكسيم گوركي، جك لندن، محمدعلي جمالزاده، بزرگ علوي، ارنست همينگوي، آلبر كامو، فرانتس كافكا، جيمز جويس، آنتوان چخوف، فيودور داستايوفسكي، لئو‌تولستوي و... در آن به چشم مي‌خورد.

ديگر مراسم امروز هم بزرگداشت تقي‌زاده است؛ چهره‌اي كه در آبادان به زبان انگليسي و پس از آن به ترجمه علاقه‌مند شد و بعدها مدرك كارشناسي‌ارشد زبان و ادبيات انگليسي را از دانشگاه تهران گرفت. تقي‌زاده از مترجمان گزيده‌كار و تحسين‌شده ايران است كه سال 1311در آبادان به دنيا آمد و از اين نظر مي‌توان او را با نجف دريابندري، ديگر مترجم نامدار‌ زاده 1308آبادان مقايسه كرد.

کد خبر 354427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha