همشهری آنلاین: روسیه در مناقشه جاری بر سر برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را رد کرد.

شبکه خبری دویچه وله از مسکو گزارش داد، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که به تهران سفر کرده است، پس از ملاقات با محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران گفت که تحریم‌های یکجانبه برای تلاش‌های جمعی به منظور حل این مناقشه «کمک‌کننده» نیست.

بر اساس گزارشی که خبرگزاری اینترفکس منتشر کرد، وی تاکید کرد روسیه بر حل مسالمت‌آمیز این موضوع تاکید دارد.

وی در همین حال از ایران خواست تا همکاری فعالانه‌تری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد.

آمریکا به تازگی تحریم‌های جدید یکجانبه‌ای را علیه تهران وضع کرده است که ظرف هفته‌ گذشته بخشی از آنها بر نیروهای نظامی و سه بانک ایرانی اعمال شدند.

پیام پوتین برای احمدی‌نژاد

در همین حال، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با دکتر محمود احمدی‌نژاد پیام رییس جمهور کشورش را به رییس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.

رییس جمهور در دیدار لاوروف با تاکید بر موضع اصولی تهران در توسعه روابط همه جانبه با مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط خود با روسیه عزم جدی دارد.

دکتر احمدی نژاد همچنین بر ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته ای ایران در چارچوب قوانین بین المللی و زیر نظر آژانس انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: تهران مصمم است که همکاری‌های خود را با آژانس ادامه دهد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار بر گسترش مناسبات دو جانبه تاکید کرد و برگزاری موفق اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر را به رییس جمهور تبریک گفت.

وی همچنین خواستار تداوم تعامل وهمکاری‌های ایران و آژانس شد و همچنین بر گسترش بیش از پیش روابط کشورش با ایران در همه زمینه‌‌ها تاکید کرد.

کد خبر 35389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز