همشهری آنلاین: رئیس جمهور پاکستان طی حکمی و بنا به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، سپهبد قمرجاوید باجوا را رسما به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان منصوب کرد.

فرمانده جدید ارتش پاکستان منصوب شد

به گزارش ایرنا، سپهبد 'قمر جاوید باجوا' در روزهای آینده و پس از پایان دوره سه ساله فرماندهی ژنرال راحیل شریف، رسما سکان فرماندهی مقتدر ترین نهاد پاکستان را بدست خواهد گرفت.

همچنین ممنون حسین رئیس جمهوری پاکستان در حکم جداگانه ای، سپهبد 'زبیر حیات' را به ریاست ستاد مشترک ارتش پاکستان منصوب کرد. زبیر حیات قرار است جانشین 'راشد محمود' رئیس کنونی این ستاد شود.

ژنرال راحیل شریف در شرایطی پست فرماندهی را به سپهبد قمر جاوید باجوا تحویل می دهد که براساس نظر مردم، مسئولان، احزاب و نهادهای مختلف پاکستان توانست در دوره سه ساله خدمت خود، کارنامه قابل قبولی به ویژه در حوزه مبارزه علیه تروریسم بجا بگذارد.

بسیاری از مردم و احزاب پاکستان خواستار تمدید دوره فرماندهی راحیل شریف بودند اما وی شخصا مخالف ادامه حضورش در سمت فرماندهی ارتش بود و از مدت ها پیش اعلام کرده بود که قصد ماندن در این سمت را ندارد.

ژنرال شریف در آخرین ماه ها و هفته های خدمت خود در ارتش، حضور زیادی در برنامه ها و مراسم های مختلف و در مجموع حضور زیادی مقابل دوربین رسانه ها داشت و به نظر می رسد وی با محبوبیتی که در زمان فرماندهی ارتش کسب کرده است، برنامه هایی برای دوران بازنشستگی خود دارد.

سپهبد قمر جاوید باجوا فرمانده جدید ارتش پاکستان تجربه زیادی در امور منطقه کشمیر و مناطق شمالی پاکستان دارد و در پست ها و مسئولیت های مختلف در ارتش خدمت کرده است.

بر خلاف بسیاری از مقامات پاکستان که هند را دشمن اصلی کشور خود می دانند، فرمانده جدید ارتش پاکستان افراط گرایی را بزرگ ترین تهدید برای پاکستان می داند.

کد خبر 353751

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha