شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای دولت جمهوری کوبا امروز شنبه در پی درگذشت «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب این کشور ، ۹ روز عزای عمومی‌ اعلام کرد .

۹ روز عزای عمومی در کوبا

به گزارش ایرنا، این شورا افزود آیین تشییع پیکر فیدل کاسترو از ساعت 6 صبح روز دوشنبه (28 نوامبر/ هشتم آذر ماه) آغاز و تا ساعت 12 ظهر روز یکشنبه چهارم دسامبر (14 آذر ) به وقت محلی که مراسم تدفین در قبرستان 'سانتا ایفیخنیا' برگزار خواهد شد، ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری اروپا پرس نیز نوشت: کمیسیون سازمان دهنده کمیته مرکزی حزب ، کشور و دولت کوبا اعلام کرده است در طول مدت عزای عمومی‌، فعالیت ها و نمایش های عمومی‌ لغو خواهند شد و پرچم ملی‌ در تمام ساختمان های دولتی و تسهیلات نظامی نیمه برافراشته خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در پی وصیت فیدل کاسترو ، جسد وی سوزانده خواهد شد. دولت کوبا نیز اعلام کرده است که مراسم یادبود عمومی‌ از ساعت 9 صبح دوشنبه تا ساعت 22 شب و روز سه شنبه از ساعت 9 تا 12 ظهر خواهد بود.

دولت کوبا همچنین اعلام کرده است روز سه شنبه، انتقال خاکستر فیدل کاسترو انجام خواهد گرفت. این خاکستر به عنوان یادبود، مسیری را که فیدل کاسترو در سال 1959 در آغاز انقلاب خود شروع کرده بود، طی‌ خواهد کرد و این مسیر روز سوم دسامبر (13 آذر) در استان سانتیاگو پایان خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، مراسم خاکسپاری نیز چهارم دسامبر(14 آذر) از ساعت 7 صبح به وقت محلی در قبرستان سانتا ایفیخنیا واقع در شهر سانتیاگو آغاز خواهد شد.

رهبر انقلاب کوبا روز شنبه در سن 90 سالگی درگذشت.

کد خبر 353748

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha