همشهری آنلاین: نقائص مادرزادی در چین با آلودگی محیط‌زیستی شدید آن از سال 2001 چهل درصد افزایش یافته است، به طوری که هر 30 ثانیه یک نوزاد ناقص‌الخلقه در این کشور متولد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  به نقل از روزنامه چاینا دیلی به نظر می‌رسد میزان این نقائص مادرزادی به خصوص در نزدیک معادن بی‌شمار زغال‌سنگ این کشور افزایش یافته است، که قسمت عمده انرژی چین را تامین می‌کنند، اما در عین حال مسئول شدت‌گرفتن آلودگی هوا و آب در این کشور هستند.

به نوشته چاینا دیلی بر اساس گزارش کمیسیون ملی جمعیت و تنظیم خانواده میزان نقائص نوزادان در هنگام تولد در چین از 104.9 در هر 10000 تولد زنده در سال 2001 به 145.5 در هر 100000 تولد زنده رسیده است.

بر اساس این گزارش این نقائص از یک میلیون هر 20 میلیون نوزاد متولد شده در هر سال در چین را مبتلا می‌کنند، به طوری که 300000 نوزاد دارای "ناهنجاری‌های قابل مشاهده" هستند.

جیانگ فن معاون رئیس این کمیسیون و نویسنده این گزارش می‌گوید: " هر 30 ثانیه یک نوزاد دارای ناهنجاری در چین متولد می‌شود و این وضعیت سال به سال دارد بدتر می‌شود."

حدود 30 تا 40 درصد این کودکان دچار ناهنجاری مدتی کوتاه پس از تولد می‌میرند.

به گفته آن هوان‌شیائو رئیس اداره تنظیم خانواده در ایالت شدیدا آلوده شمالی چین، شانکسی که بیشترین معادن زغال‌سنگ کشور را دارد، بین ناهنجاری‌های مادرزادی و مجاورت با مناطق دچار آلودگی زیست‌محیطی همبستگی وجود دارد. در ایالت شانکسی بیشترین میزان نقائص هنگام تولد در نوزادان دیده می‌شود.

به گفته آن همچنین فقر و سطح پایین تحصیلات والدین هم با این ناهنجاری‌ها ارتباط دارد.

چین دچار آلودگی زیست‌محیطی شدیدی است که تاوان رشد اقتصادی مبهوت‌کننده آن است، به طوری که  کیفیت هوا در شهرهای بزرگ آن مکررا از سطح خطرناک می‌گذرد و میلیون‌ها نفر به آب پاک دسترسی ندارند

کد خبر 35372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز