گروه سیاسی: دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق در حالی از روز پنجشنبه در استانبول ترکیه آغاز می‌شود که منوچهر متکی امروز در سفری یک روزه با مقامات عراقی دیدار و پیرامون مسائل مختلف رایزنی می‌کند.

نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه عراق در استانبول پس از اجلاس شرم الشیخ دومین نشست در نوع خود محسوب شده و قرار است با حضور وزرای خارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، 8 کشور صنعتی و نمایندگانی از اتحادیه عرب و اروپا و سازمان کنفرانس اسلامی به مدت 2روز  برگزار شود.

سفیر ایران در بغداد هم با تأیید خبر سفر وزیر امور خارجه به عراق خاطر نشان کرد:‌ متکی در صدر هیاتی بلند پایه و برای گفت‌وگو و بررسی مسائل 2جانبه و منطقه‌ای وارد بغداد می‌شود.

حسن کاظمی قمی با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری افزود: وزیر امورخارجه صبح امروز وارد فرودگاه بغداد شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق، جلال طالبانی رئیس‌جمهوری، جواد نوری مالکی نخست وزیر، عادل مهدی و طارق هاشمی معاونان رئیس‌جمهوری و محمود مشهدانی رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی به دیدگاه ایران در برابر شورشیان پ.ک.ک اشاره و خاطر نشان کرد:‌ تهران دیدگاه خود را در برابر این گروه شورشی اعلام کرده و آنچه البته از نگاه ما مهم است‌، این نکته است که این مشکل باید به دور از دخالت عوامل فرامنطقه‌ای و پرهیز از تنش‌های سیاسی و نظامی حل و فصل شود.

سفیر ایران در بغداد در پاسخ به این سؤال که آیا در مذاکرات متکی موضوع آزادی دیپلمات‌های ایرانی در بند نظامیان آمریکایی مورد بحث قرار خواهد گرفت، تأکید کرد:‌ قطعا یکی از موضوعات مورد بحث هیات عالی‌رتبه وزارت خارجه، آزادی دیپلمات‌های ایرانی بازداشت شده خواهد بود.

کاظمی قمی افزود: هیچ خبر جدیدی دراین باره وجود ندارد و کماکان وضعیت این افراد در حالت نامعلومی قراردارد.

کد خبر 35370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز