همشهری آنلاین: همزمان با ادامه پیدا کردن بازش برف و برودت هوا در برخی استان‌های کشور، طی اطلاعیه‌های جداگانه مدارس برخی از شهرستان‌های استان‌های خراسان رضوی و مازندران تعطیل شد.

مدارس استانهایی که فردا تعطیل هستند
  • تعطیلی برخی مدارس استان مازندران

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران گفت که مدارس تمامی مقاطع تحصیلی مناطق شهری و روستایی تعدادی از شهرستان‌های استان به دلیل بارش برف و سرمای شدید روز شنبه ششم آذر در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل هستند .

محمودرضا علیزاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مدارس مقطع پیش دبستانی و تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان‌های نور، آمل و کلاردشت ششم آذر تعطیل است . وی ادامه داد: همچنین مدارس تمامی مقاطع تحصیلی منطقه لفور سوادکوه شمالی و مدارس روستایی شهرستان سوادکوه ششم آذر تعطیل هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، تمامی مدارس مناطق کوهستانی بهشهر ، نکا و گلوگاه در تمامی مقاطع دومین تعطیلات برفی خود را ششم آذر سپری خواهند کرد.

علیزاده گفت: مدارس منطقه کوهپایه سرا به بالای بندپی شرقی نیز در تمام مقاطع تحصیلی ششم اذر تعطیل هستند.

وی افزود : تمامی مدارس استثنایی مازندران که شامل 50 مدرسه می شود ، ششم آذر تعطیل خواهد بود.

بیشتر از پنج هزار دانش آموز معلول در مدارس استثنایی مازندران تحصیل می‌کنند.

  • فعالیت با تاخیر مدارس ابتدایی

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین اعلام کرد که مدارس ابتدایی سایر نقاط استان هم ششم آذرساعت 9 صبح فعالیتشان را شروع می کنند.

وی علت تاخیر در آغاز فعالیت کلاس های درس ابتدایی را برودت هوا و آسیب پذیر بودن دانش آموزان این مقطع تحصیلی در برابر آن اعلام کرد.

علیزاده گفت: در صورت نیاز و تشخیص فرمانداران دیگر شهرستان ها مبنی بر تعطیلی مدارس ، موارد جدید تعطیلی متعاقبا اعلام می شود. بارش برف و برودت هوا روز چهارشنبه دوم آذر هم سبب تعطیلی مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در 16 شهرستان مازندران و تمامی مدارس ابتدایی استان شده بود.

  • تعطیلی برخی مدارس خراسان رضوی

شایان ذکر است به علت برودت هوا و بارش برف برخی مدارس شهرستان های استان خراسان رضوی هم تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل برودت شدید هوا، یخبندان و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی در چند شهرستان و منطقه استان در نوبت صبح شنبه ششم آذر ماه تعطیل است. براین اساس مدارس مقطع ابتدایی در قوچان، فریمان، سبزوار، گلبهار، ششتمد، جوین، جغتای، چناران ، کلات و کدکن تعطیل است.

محمدرضافرهادی گفت: همچنین کلیه مدارس استثنایی در تمامی مناطق و شهرستانهای مذکور در نوبت صبح سوم آذر ماه تعطیل است.
وی با اشاره به انتشار برخی اطلاعیه های نادرست مبنی بر تعطیلی مدارس در فضای مجازی، افزود: تنها منبع اطلاع رسانی صحیح در خصوص تعطیلی مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان و اخبار مستند مندرج در رسانه ها است. فعالیت آموزشی در دیگر مقاطع تحصیلی در این شهرستانها و سایر شهرستان ها ادامه دارد و در صورت هرگونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی در اخبار بعدی به مردم اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

  • کلیه مدارس کرد کوی تعطیل شد

مدیر آموزش و پرورش کردکوی گفت: تمامی مدارس شهرستان کردکوی به دلیل برودت هوا، لغزنده ‎بودن مسیر خیابان‎ها، یخ‎زدگی لوله‎های آب و قطع گاز ششم آذر تعطیل است.

به گزارش فارس، وجیه‎الله عسگری از تعطیلی مقاطع متوسطه اول و دوم علاوه‎بر مقاطع ابتدایی در شهرستان کردکوی خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی‎های انجام شده با مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و طبق نظر مدیریت بحران شهرستان تمامی مدارس کردکوی ششم آذر تعطیل است.

  • مدارس بخش لاریجان تعطیل نیست

رئیس اداره آموزش و پرورش لاریجان گفت: ششم آذر شنبه همه مدارس بخش لاریجان باز بوده و امر آموزش در آنها برقرار است.
ولی محمد فضلی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی ششم آذر شنبه در مدارس بخش لاریجان ادامه داشته و مشکلی در تردد دانش‌آموزان احساس نمی‌شود.

وی گفت: بازگشایی مدارس در بخش لاریجان در حالی انجام می‌شود که همه مدارس شهر آمل از سوی مسؤولان تعطیل است و دانش‌آموزان مقاطع مختلف به دلیل احتمال یخ‌زدگی کوچه و معابر ششم آذر به مدارس نمی‌روند.

کد خبر 353654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha