همشهری آنلاین: هزاران تن از شهروندان بنگلادش در اعتراض به بدرفتاری با مسلمانان روهینگیا در میانمار به خیابان‌های پایتخت آمده و تظاهرات کردند.

تظاهرات بنگلادشی ها در حمایت از مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان در خیابان های داکا و تحت تدابیر شدید امنیتی شعار سردادند که 'کشتار مسلمانان روهینگیا را متوقف کنید'.

این راهپیمایی پس از تشدید خشونت ها در ایالت راخین علیه مسلمانان انجام شد. هزاران مسلمان ساکن این ایالت ناگزیر به ترک خانه هایشان شده اند.

استان راخین میانمار که از سال 2012 به میدان خشونت بوداییان افراط گرا علیه مسلمانان تبدیل شده از ماه گذشته میلادی شاهد موج دیگری از اقدام علیه مسلمانان بوده، اما به رغم آوارگی بیش از 30 هزار مسلمان و کشته شدن دهها تن هنوز تصویر روشنی از آنچه در این استان می گذرد، ارائه نشده است.

معترضان از چندین گروه اسلامی تمثال رهبر میانمار و پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

گروه های حقوق بشر عفو بین الملل نیز خواستار اجتناب از بازگرداندن اجباری آوارگان روهینگیا به میانمار شده است. میانمار این مسلمانان را شهروند خود نمی داند.

حدود 500 هزار مسلمان روهینگیا که فاقد مدارک هستند از دهه 1970 میلادی در بنگلادش زندگی می کنند. بیش از 33 هزار تن از پناهجویان روهینگیا در دو اردوگاه در جنوب محله کاکس بازار ساکن هستند بنگلادش روز چهارشنبه با بستن مرزهای این کشور با میانمار از ورود صدها پناهنده مسلمان روهینگیا جلوگیری کردند.

کد خبر 353604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha