جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اقدام فرانسه در زمینه اجرای قانون اتحادیه اروپا مبنی بر مشخص کردن کالاهای ساخت شهرک های مناطق اشغالی، خشم سران رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

خشم رژیم صهیونیستی از اقدام فرانسه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاریس پنجشنبه شب دستورالعمل اجرای قوانین اتحادیه اروپا درباره مشخص کردن کالاهای ساخت کرانه باختری و شرق بیت المقدس و بلندی های جولان را منتشر کرد. جامعه بین المللی کرانه باختری و شرق بیت المقدس را اراضی اشغال شده فلسطینیان و بلندی های جولان که در سال 1967 اشغال شد، متعلق به سوریه می داند.

در این دستورالعمل آمده است: به موجب قوانین بین المللی بلندی های جولان و کرانه باختری شامل شرق بیت المقدس متعلق به اسرائیل نیستند.

دستورالعمل مذکور تصریح کرد که به همین دلیل کالاهای ساخت این مناطق نباید به عنوان تولید اسرائیل معرفی شوند. بلکه باید این توضیح داده شود که کالاهای مذکور از یک شهرک اسرائیلی آمده اند تا مصرف کنندگان گمراه نشوند.

این اقدام فرانسه یک سال پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا از برچسب گذاری کالاهای ساخت شهرک های صهیونیست نشین حمایت کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای از این اقدام فرانسه ابراز تاسف کرد و آن را گامی در راستای ترویج تحریم علیه خود دانست.

رژیم صهیونیستی فرانسه را متهم کرد که با نادیده گرفتن مناقشه های ارضی دیگر مناطق جهان و تمرکز بر این رژیم 'معیارهای دوگانه' در پیش گرفته است.

کد خبر 353578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha