همشهری آنلاین: وزیر بهداشت کشورمان که به منظور شرکت در نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت وارد شهر شانگهای در کشور چین شده است در بدو ورود به این شهر از بیمارستان ۱۲۰۰ تختخوابی سوجو در شانگهای بازدید کرد.

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان سوجو در شانگهای چین

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در جلسه ای که با مسئولان این بیمارستان داشت ، بیمارستان سوجو را بسیار مجهز در ارائه خدمات پزشکی عنوان کرد و گفت: این بیمارستان مجهز می‌تواند الگویی برای چین و دیگر کشورها باشد.

وزیر بهداشت، در این جلسه به نحوه ارایه خدمات درمانی در ایران پرداخت و با بیان این که 900 بیمارستان در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: حدود 300 بیمارستان خصوصی و 600 بیمارستان دولتی به 80 میلیون نفر جمعیت ارائه خدمت می‌کنند.

هاشمی همچنین به اجرای طرح تحول سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: همه مردم بیمه شده اند و هزینه‌های درمان بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور گفت: 50 هزار تخت جایگزین است و عمری بالای 30 سال دارند.

وزیر بهداشت افزود: تصمیم داریم که ظرف 10 سال آینده 100 هزار تخت بیمارستانی جدید را به چرخه خدمت وارد کنیم و علاقمندیم از تجارب چین در خصوص بیمارستان‌سازی نیز کمک بگیریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان صبح دوشنبه اول آذر، به منظور شرکت در نهمین کنفرانس جهانی ارتقاء سلامت وارد شهر شانگهای در کشور چین شده است.

این کنفرانس بین المللی که 750 نفر از وزیران بهداشت، کشاورزی، توسعه، دارایی، امور خارجه، برنامه ریزی و تجارت کشورها و نیز تصمیم گیران سیاست‌های عمومی و کارشناسان ارتقاء سلامت دنیا در آن حضور دارند توسط سازمان بهداشت جهانی و جمهوری خلق چین برگزار می‌شود.

موضوع این همایش جهانی بهداشت، «ارتقاء سلامت در اهداف توسعه پایدار: سلامت برای همه و همه برای سلامت» است.

کد خبر 353260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha