مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

‌هم‌اکنون ۳.۸ میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند که در این میان ۱.۸میلیون خودرو عمر بالای ٥ سال دارند که حدود ٤٥ درصد از خودروها را شامل می‌شوند و این خودروها سهم عمده‌ای در آلودگی هوا دارند.

به گفته سيدنواب حسيني منش مديرعامل ستاد معاينه فني خودروهاي تهران، اگر بحث معاينه فني در دوره زماني 2 يا 3ساله تأثير خود را بر آلودگي هوا نشان ندهد، مردم اعتقاد خود را به تأثير معاينه فني خودروها بر سلامت هوا از دست مي‌دهند. حسيني‌منش با اشاره به كاهش مراجعات به مراكز معاينه فني در هفته‌هاي اخير گفت: با تلاش همكاران ما در شهرداري تهران و وزارت كشور، بيش از ٩٠درصد خودروهاي واجد شرايط به مراكز معاينه فني مراجعه كرده و موفق به دريافت معاينه فني شده‌اند.

وي افزود: در شرايط فعلي از ازدحام روزهاي نخست به مراكز معاينه فني كاسته شده است، بنابراين شيفت دوم برخي مراكز معاينه فني بسيار خلوت شده و امكان لغو شيفت دوم برخي مراكز معاينه فني وجود دارد. حسيني‌منش با تأكيد بر اجراي طرح كاهش و ارتباط آن با موضوع معاينه فني خودروها گفت:

در طرح كاهش تلاش ما اين است كه خودروها براساس ميزان آلايندگي در شهر تردد كنند.وي با انتقاد از افزايش سن معاينه فني گفت: براي مشخص شدن تأثير بحث معاينه فني بايد به سرعت كاهش سن معاينه فني را اجرايي كنيم زيرا خودرويي كه بيش از 2سال بدون داشتن معاينه فني در شهر تردد دارد، آلودگي توليد مي‌كند. به گفته مديرعامل ستاد معاينه فني اگر نظارت و سختگيري بر تداوم اجراي معاينه فني خودروهاي تهران وجود نداشته باشد و اين طرح ناقص اجرا شود، معضل آلودگي هواي تهران پا برجا خواهد ماند.

کد خبر 353038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha