همشهری آنلاین: رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه که پیشتر آرزو کرده بود مردم فرانسه سال آینده فردی مثل ترامپ را وارد کاخ الیزه کنند، تلاش می‎کند در انتخابات ۲۰۱۷ پیروز انتخابات شود.

تلاش مارین لوپن برای پیروزی در انتخابات فرانسه به سبک ترامپ

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه(RFI)، مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه در سخنانی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را 'پیروزی مردم بر نخبگان' توصیف کرد.

مارین لوپن این روزها و بویژه پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، بیشتر در رسانه ها مشاهده می شود و به نظر می رسد تصمیم خود را برای ورود به کاخ الیزه گرفته است.

لوپن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 'بی.بی.سی' گفت: پیروزی دونالد ترامپ، در واقع یک گام دیگری است در جهت ظهور دنیای جدیدی که رسالتش از بین بردن نظم کهن است. از رأی منفی فرانسوی‌ها در همه‌پرسی قانون اساسی اروپا گرفته تا رأی انگلیسی ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، همه اینها تقریبا همه‌پرسی‌هایی است که علیه این جهانی‌شدن وحشیانه صورت می‌گیرد که بر مردم بطور ناجوانمردانه تحمیل شده است.

اکنون مردم دیگر تاب این فشارها را ندارد و می خواهند از بندها آزاد شوند.

لوپن در پاسخ به پرسشی درباره شانس پیروزی اش در انتخابات 2017 فرانسه گفت: 'باید امیدوار باشیم، ترامپ آن چیزی را که تصور می کردند غیر ممکن است، ممکن ساخت پس می توان این پیروزی را پیروزی مردم به نخبگان دانست.

مارین لوپن تنها سیاستمدار اروپایی بود که روز چهارشنبه و ساعاتی قبل از اعلام پیروزی ترامپ این پیروزی را به جمهوری خواهان تبریک گفته بود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روح تازه ای جنب و جوشی ویژه در میان بعضی از سیاستمداران اروپایی وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی که به تازگی انجام گرفته است نشان می دهد لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه خواهد یافت اما در دور دوم شکست خواهد خورد.

دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه هفته گذشته با حضور شش نامزد از حزب راستگرای جمهوری خواه یک نامزد از حزب میانه رو 'دمکرات مسیحی برگزار شد.

تروریسم، منطقه خاورمیانه، مهاجرت، اروپای واحد و روابط بین المللی مهمترین محورهای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تشکیل می دهند.

نظرسنجی ها نشان می دهد،‌'آلن ژوپه' که اکنون کلید شهرداری شهر بوردو را در دست دارد، با 40 درصد نظر مساعد، بعد از مناظره دوم پیشتاز نظرسنجی ها است.

'نیکلا سارکوزی' رئیس جمهوری پیشین فرانسه با 26 درصد نظر موافق در مقام دوم قرار می گیرد و 'فرانسوا فییُون' نخست وزیر پیشین فرانسه با 15 درصد نظر مساعد در مقام سوم کارزار انتخاباتی جناح راست و میانه فرانسه قرار می گیرد.

کد خبر 352922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha