همشهری‌آنلاین: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ گفت: امیدواریم آمریکا به قانون بین‌المللی احترام بگذارد، در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکند و حمایت از تروریست‌ها در سوریه را متوقف کند. اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد ما هم‌پیمان آن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه افزود: اگر ترامپ با تروریست‌ها بجنگد، ما، روس‌ها و ایرانی‌ها و تعدادی دیگر از کشورها که خواستار شکست دادن تروریست‌ها هستند نیز هم‌پیمان طبیعی آن خواهیم بود.

بشار اسد در پاسخ به سوال مجری شبکه تلویزیونی پرتغال درباره همکاری با آنتونیو گوترش، دبیرکل جدید سازمان ملل متحد که از اواخر همین ماه فعالیتش را به طور رسمی آغاز می کند؛ گفت: ما آماده همکاری به هر شیوه‌ای برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه هستیم. ما طبعا مصلحت کشور و اراده مردم سوریه را مد نظر قرار می دهیم. انتظار ما از دبیرکل جدید سازمان ملل متحد این است در هر اظهار نظر و سخنرانی که درباره هر تنش و جنگی در جهان از جمله در سوریه می کند واقع گرا و منطقی باشد و این مسئولیت را به وزارت امور خارجه آمریکا واگذار نکند.

کد خبر 352864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha