سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر قیصر امین پور شاعر و ادب پژوه نامی که دوشنبه شب (7 آبان) برای معالجه بیماری‌اش به بیمارستان دی انتقال داده شده بود،به دلیل شدت بیماری دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

به گزارش همشهری آنلاین دکتر امین‌پور در سال‌های اولیه دهه هشتاد تصادف شدیدی کرد و کار وی به جراحی‌های متعددی کشید و حتی کلیه‌های خود را تعویض کردو برای معالجات بیشتر به خارج از ایران اعزام شد، اما از قرار شدت بیماری به گونه‌ای بود که درنهایت به درگذشت وی منجر شد.

امین‌پور در میان شاعران نسل انقلاب از جمله تاثیرگذاران بود و به همراه مرحوم حسن حسینی و نیز محسن مخملباف و سید مصطفی رخ صفت در راه اندازی حوزه اندیشه و هنر اسلامی (حوزه هنری کنونی) سهمی جدی ایفا کرد.

کتاب سنت و نوآوری در شعر معاصر دکتر قیصر امین‌پور که پایان نامه دکتری وی در رشته ادبیات فارسی دانشگاه تهران بوده است، از جمله آثار نظری قابل اعتنا در تحلیل شعر معاصر به شمار می‌رود که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی در اوایل دهه هشتاد منتشر شد .

همشهری‌آنلاین درگذشت این شاعر گرامی و پرآوازه را به تمامی علاقه‌مندان وهنرمندان تسلیت می‌گوید و با آوردن قطعه شعری کوتاه از وی یادش را گرامی می‌دارد:

سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم
ولی دل به پاییز نسپرده ایم

چو گلدان خالی، لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم

اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم

اگر دشنه دشمنان، گردنیم!
اگر خنجر دوستان، گرده ایم؟!

گواهی بخواهید، اینک گواه:
همین زخمهایی که نشمرده ایم!

دلی سربلند و سری سر به زیر
از این دست، عمری به سر برده ایم

کد خبر 35286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز