فریبا خانی: من چند سال است که به نمایشگاه مطبوعات می‌روم؛ شاید این‌بار بیست و دومین‌بار است. امروز هم بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات است.

صبح قبل از این‌که از خانه بیرون بروم کیفم را سبک می‌کنم تا سنگینی کیف اذیتم نکند؛ که بیش‌تر سرپا باشم، که بیش‌تر ببینم و حرف بزنم. خب، معلوم است من سوار ون‌هایی که مسافران را از ایستگاه مترو به شبستان می‌رسانند هم نمی‌شوم. باید کمی پیاده بروم.

صدای مجری در فضای مصلاي امام‌خميني‌(ره) می‌پیچد و نشریات و روزنامه‌ها را معرفی می‌کند. روزنامه‌ها، نشریات تخصصی، نشریات کودک و نوجوان و... همه دور هم نشسته‌اند. یک دور همی است. با حضور شخصیت‌ها، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، نشریات تخصصی و...

 بخشی از نشریات کودک و نوجوان در گوشه‌ای از شبستان حضور دارند. نشریات رشد، سروش، نبات و...

یکی از غرفه‌داران نشریه‌ی رشد می‌گوید: «حدود 28 عنوان نشریه  را منتشر می‌کنیم. مثل رشد نوآموز، رشد دانش‌آموز، رشد جوان و...كه اين نشریات مخاطب کودک و نوجوان دارند برخی از نشریات منتشر شده  هم برای معلمان و دبیران تهیه می‌شوند که به دستشان می‌رسد.

این نشریات زیر نظر  آموزش و پرورش تهیه و تولید می‌شوند و  در کیوسک‌هاي روزنامه‌فروشي عرضه نمی‌شوند و فقط در مدرسه‌های کل کشور توزیع دارند.»

در بین نشریات، یک نشریه‌ی کودکان و نوجوانان افغانستانی هم هست. اسم این نشریه «کودکان آفتاب» نام دارد. در این نشریه، شعر، داستان و مطالب خواندنی برای کودکان افغانستان چاپ می‌شود و تعدادی از این نشریه در ایران و بخشی دیگر در افغانستان توزیع می‌شود.

در شبستان اصلي نمایشگاه، یک حاجی فیروز می‌بینم که در غرفه‌ها می‌چرخد. این حاجی فیروز از غرفه‌ی خبرگزاری شهری (ایمنا) آمده است.

یکی از مسئولان این سایت خبری می‌گوید: «این یک سایت خبری شهری است که در اصفهان مستقر است. این حاجی فیروز هم به‌عنوان نماد طنز و نمایش‌های سنتی طنز این شهر انتخاب شده است.»

اما از غرفه‌ی هفته‌نامه‌ي دوچرخه بگویم كه امسال هم مثل سال‌های گذشته در نمايشگاه حضور دارد. تازه اعضاي تحريريه‌ي دوچرخه هم هرروز، طبق برنامه‌اي در غرفه حضور دارند و با نوجوان‌هاي بازديدكننده گفت‌و‌گو مي‌كنند. تازه مهمان ویژه هم داریم.

آخرين روز نمايشگاه، فریدون عموزاده‌خلیلی نويسنده، مؤسس و نخستين سردبير هفته‌نامه‌ي دوچرخه از ساعت 15تا 17 در غرفه حضور خواهد داشت. هرروز خبرنگاران افتخاري و خوانندگان هفته‌نامه‌ي دوچرخه هم مثل سال‌های گذشته به غرفه‌ي خودشان سر می‌زنند و احوال‌پرسی می‌‌کنند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

 

خوانندگان کوچک و بزرگ، حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها هم در این دید و بازدید شریک هستند.  برنامه و مسابقه‌هایی هم دوچرخه‌جان و سه‌چرخه‌جان تدارک دیده است كه مي‌توانيد در آن‌ها شركت كنيد.

در طول نمایشگاه گروه‌های دانش‌آموزی که شاید یکی از شما هم در آن گروه‌ها بودید به نمایشگاه آمدند و می‌آیند.

تا یادم نرفته بگویم كه یک نمایشگاه عکس هم در نمایشگاه هست. عکس‌هایی از مسابقات ورزشی و افتخار آفرینی ورزشکاران پارالمپیک و ورزش بانوان.

در اين نمایشگاه عکس‌های سیاسی و اجتماعی هم هست كه می‌توانی از ديدن آن‌ها لذت ببرید.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه 95 در مصلای امام خمینی‌(ره) برپاست و هر روز از ساعت 9 و 30 دقيقه‌ي صبح تا 20 و 30 دقيقه میزبان علاقه‌مندان است.

یادتان باشد برای دیدن این نمایشگاه کیف‌هایتان سبک باشد تا شانه‌هایتان زود خسته نشود تا بیش‌تر با این روزنامه‌ها، مجله‌ها و سایت‌های خبری دید و بازدید کنید.

اگر از من مي‌شنويد... سوار ون‌ها هم نشويد. كمي پياده‌روي در فضاي پاييزي نمايشگاه هم خوب است. حال آدم را خوب مي‌كند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۳

کد خبر 352559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha