یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: «اتحادیه اروپا باید به تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه به دلیل پیگرد گروه‌های مخالف فکر کند.»

رئیس پارلمان اروپا ترکیه را تهدید به تحریم کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه به نقل از روزنامه آلمانی زبان 'بیلد' نوشت: دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام 15 ژوئیه (25 تیر) هزاران نفر را به دلیل اتهام ارتباط با سازمان دهندگان کودتا بازداشت یا عزل کرده است.

شولتز در مصاحبه با این نشریه آلمانی که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: «ما در اتحادیه اروپا باید تحریم های اقتصادی ای که می توان علیه ترکیه وضع کرد، مد نظر داشته باشیم.

اصلاح اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا که ترکیه عضو آن است، باید قبل از سال جاری اتفاق افتاد. نمی توانم تصور کنم که بعد از موجی از بازداشت مخالفان و روزنامه نگاران این اتحادیه را گسترش دهیم.»

شولتز افزود: اگر آنکارا مجازات اعدام را بازگرداند، اتحادیه اروپا مذاکرات سختی را درباره روند عضویت این کشور در این اتحادیه خواهد داشت.

به نوشته اسپوتنیک، ترکیه روز چهارم نوامبر (14 آبان) 12 عضو حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان این کشور را دستگیر کرد.

روزنامه مخالف جمهوریت ترکیه نیز روز جمعه گزارش داد که «آکین آتالای» رئیس شورای اجرایی این روزنامه را حین ورود به کشور در فرودگاه استانبول دستگیر کرده اند.

به نوشته اسپوتنیک، موضع گیری جدید اتحادیه اروپا در ارتباط با آنچه که موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی ترکیه قلمداد می شود، اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، دفتر جرایم رسانه ای دادستانی استانبول که پیگیر پرونده اتهامات وارده به نویسندگان و مسئولان روزنامه جمهوریت می باشد، حکم دستگیری آکین آتالای را که در برلین به سر می برد، صادر کرده بود و او هنگام ورود به ترکیه دستگیر شد.

دولت آنکارا هفته گذشته با بخشنامه جدید در حکم قانون، فعالیت 15 رسانه را به اتهام همکاری و همدستی با پ.ک.ک توقیف کرده است.

جمعیت روزنامه نگاران ترکیه که یکی از مهمترین نهادهای صنفی روزنامه نگاران این کشور می باشد، در واکنش به اعمال فشارهای دولت به فعالیت آزاد رسانه ای، متذکر شده است به دنبال اعلام حالت فوق العاده در ترکیه که نزدیک به سه ماه و نیم از آن می گذرد، کارت خبرنگاری صدها تن از فعالان رسانه ای در ترکیه لغو شده و دهها رسانه نیز توقیف شده است و روزنامه نگاران بسیاری دستگیر و روانه زندان شده اند.

ترکیه به دنبال کودتای نافرجام این کشور شاهد بازداشت گسترده خبرنگاران و مخالفان بوده و بسیاری از افراد از جمله خلبانان این کشور از کار برکنار شده اند.

پلیس ترکیه بامداد روز چهارشنبه (19 آبان) عملیات همزمانی را در هشت شهر این کشور برای دستگیری 55 نفر از خلبانان نیروی هوایی ترکیه که به دست داشتن در کودتای نافرجام 25 تیر متهم هستند، آغاز کرد. این در حالی است که دو هفته پیش نیز حکم دستگیری 73 خلبان ترک صادر شده بود.

کد خبر 352550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha