همشهری آنلاین: پنگوئن‌های آبی نیوزیلند از این پس می‌توانند برای تردد از مسیری ویژه پنگوئن‌ها استفاده کنند تا دیگر مجبور نباشند از میان خیابان‌های شلوغ و توریست‌های مشتاق برای رسیدن به لانه‌های خود عبور کنند.

پنگوئن

براساس گزارش ديسكاوري، پنگوئن‌هاي اومارو، پنگوئن‌هاي آبي نيوزيلند براي سال‌هاي پي در پي صبح‌ها لانه خود را به مقصد خليج اومارو ترك كرده شب‌ها دوباره به لانه‌هاي خود بازگشته‌اند. در اين سفر اعضاي كوچكترين گونه از پنگوئن‌هاي در جهان، كه 30 سانتيمتر قد و 1.3 كيلوگرم وزن دارند، بايد از ميان توريست‌هاي مشتاق و از ميان جاده‌اي به نام واترفرانت عبور كنند.

پنگوئن

اكنون مقامات توريسم نيوزيلند تونلي در زير اين جاده ايجاد كرده‌اند كه تنها مخصوص پنگوئن‌ها است. اين تونل مسيري ايمن را براي پنگوئن‌هاي كوچك آبي ايجاد كرده‌است تا از ترافيك خيابان‌ها و نزديك‌شدن توريست‌ها در امان بمانند.

به گفته جيسون گاسليك مسئول بخش مديريت كلوني پنگوئن‌ها اين پروژه اولين نمونه در استفاده از چنين ابزاري براي مديريت حيات‌وحش در نيوزيلند به شمار مي‌رود كه به شكلي طراحي شده‌است تا زندگي پنگوئن‌ها و توريست‌ها و روند ترافيك بدون كوچكترين خطري از سوي يكديگر در جريان باشد.

پنگوئن‌هاي اومارو كه به پنگوئن‌هاي آبي كوچك نيز شهرت دارد، در سواحل نيوزيلند و استراليا زندگي مي‌كنند و از ماهي‌هاي كوچك و سخت‌پوستان تغذيه مي‌كنند.

کد خبر 352378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha