جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وبسایت Patently Apple اخیرا سند ثبت اختراعی مربوط به آیفونی با نمایشگر تاشو که از نانوتیوب‌های کربنی هم ساخته شده منتشر کرده است.

اپل

زمان ثبت این سند به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد و یک دستگاه انعطاف‌پذیر با طراحی تاشو را نشان می‌دهد.  یک سند دیگر هم که مربوط به یک آیفون تاشو است در سال ۲۰۱۳ ثبت شده و در مجموع این اسناد نشان‌دهنده توجه اپل به چنین کانسپتی است.

در این سند مسائلی هم درباره موادی که احتمالا در این آیفون به کار خواهد رفت ذکر شده است. سرامیک، شیشه، فیبر، آلومینیوم و پلاستیک احتمالا برخی از موادی هستند که در این گوشی به کار خواهند رفت و نانوتیوب‌های کربنی هم انعطاف و قابلیت تا شدن این گوشی را فراهم خواهد کرد.

نتیجه‌ای که با بررسی این سند‌ها به دست آمده نشان دهنده علاقه اپل برای ساخت چنین گوشی‌ای است اما نمی‌توان آن را به عنوان یک شاخص در نظر گرفت که حتما این ایده‌ها در مدل‌های یکی دو سال آینده به کار روند.

تعداد دیگری از تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند مثل ‌ال‌جی و سامسونگ هم علاقه خود را به ساخت گوشی‌های منعطف و دارای صفحه‌نمایش تاشو نشان داده‌اند و شایعاتی درباره بکارگیری این تکنولوژی در گوشی‌های سال‌های آینده این شرکت‌ها شنیده‌ایم.

منبع: PhoneArena

کد خبر 352315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha