پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسعود سلطانی‌فر در سال ۱۳۳۸ در تهران دیده به جهان گشود.

مسعود سلطانی‌فر

سلطانی‌فر که در حوزه‌های مختلف سیاسی، ورزش و فرهنگی دارای سابقه مدیریت است دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. عضویت هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدریس در دانشگاه پیام‌نور از سوابق علمی وی به شمار می‌آید.

مسعود سلطانی‌فر علاوه بر دارا بودن سمت‌های مختلف، از استاندار تا معاون رئیس‌جمهور، خود را در معرض رأی مردم نیز قرار داده است؛ به این ترتیب که در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران توانست جایگاه ۳۲ را کسب کند و به عنوان اولین عضو علی‌البدل شورای شهر انتخاب شد. وی در نهایت با حذف محمدمهدی مفتح به دلیل راه یافتن وی به مجلس شورای اسلامی، به شورای اسلامی شهر تهران راه یافت.

قائم‌مقام و معاونت اداری و مالی سازمان تربیت بدنی، عضویت در شورای عالی اداری، عضویت در شورای عالی اطلاع‌رسانی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی و معاون سیاسی استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان از جمله سوابق مدیریتی سلطانی‌فر تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم است.

سلطانی‌فر پس از ریاست جمهوری حسن روحانی، از وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم برای تصدی وزارت ورزش و جوانان بود که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشد.

وی در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ و پس از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طی حکمی از سوی حسن روحانی به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.

سلطانی‌فر در آبان ماه ۱۳۹۵ و در پی استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، بار دیگر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ که این بار موفق به کسب رأی اعتماد نمایندگان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.

کد خبر 352221

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha