همشهری آنلاین: مدیر اداره آب و فاضلاب شهری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: جلبک کشند قرمز که از روز چهارشنبه هفته قبل در محدوده آب شیرین کن کنارک سبب قطع چند روزه آب این منطقه شده بود مهار و تامین و تحویل آب چابهار و کنارک به حالت جیره‌بندی قبلی درآمد.

جلبک کشند قرمز مهار و شبکه آب چابهار و کنارک به حالت عادی بازگشت

به گزارش ايرنا، مسعود شهلی‌بر روز سه‌شنبه اظهار داشت: جلبک کشند قرمز در محدوده آب شیرین کن کنارک و ورود آن به فیلترهای تصفیه آب شیرین کن کنارک تولید آب را از 28 هزار لیتر به صفر رساند.

وی افزود: خوشبختانه آب شیرین کن کنارک در محدوده خلیج چابهار و نزدیکی آب‌های اقیانوسی واقع شده و با جزر و مد سریع دریا طی چند روز گذشته از محل کم کم دور شد و هم اینک تولید آب به حالت سابق بازگشته است.

وی با بیان این که چنانچه آب شیرین کن در محدوده آب‌های اقیانوسی از بندر رمین تا بریس و پسابندر احداث شود هیچ مشکلی در مواجهه با جلبک کشند قرمز وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جلبک دریایی کشند قرمز در مناطقی مانند بندرعباس گاه 2 تا سه ماه طول می‌کشد تا از یک محل خارج شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب شهری چابهار بیان کرد: آب لوله‌کشی خانگی چابهار که از آب شیرین کن کنارک تامین می‌شود کاملا سالم و قابل آشامیدن است.

شهلی‌بر بیان کرد: از نظر کیفیت آب آشامیدنی آب تولیدی دارای استانداردهای جهانی (who) است و به صراحت اعلام می‌کنم آب لوله‌کشی چابهار هیچ مشکلی برای آشامیدن ندارد.

وی تصریح کرد: مجموع تولید آب در آب شیرین کن کنارک 28 هزار مترمکعب است که 18 هزار مترمکعب آن به شهرستان چابهار و هشت هزار مترمکعب نیز برای شهر کنارک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: از 18 هزار مترمکعب سهمیه آب چابهار 12 هزار مترمکعب برای 16 هزار اشتراک آب شهر چابهار با جمعیت بیش از 120 هزار نفر توزیع می‌شود و بقیه در منطقه آزاد و روستاهای طول مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که 12 هزار مترمکعب آب برای جمعیت شهر چابهار کافی نیست و به ناچار چندین سال است که آب شهر چابهار جیره‌بندی و به 2 منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شده، خاطرنشان کرد: شهر چابهار نیازمند ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی است تا حداقل در پنج سال آینده مردم دغدغه تامین آب نداشته باشند.

وی از همراهی و همگامی مردم به ویژه حساسیت‌های مسئولان استانی و اعضای شورای اسلامی شهر برای پیگیری مشکلات آب شیرین کن قدردانی کرد.

کد خبر 352198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha