مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: خفاش‌های برزیلی بی‌دم می‌توانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند، و این سرعت بالاتر از سرعت هر پرنده‌ای در جهان است.

خفاش

براساس گزارش نيوساينتيست، گري مك‌كراكن از دانشگاه تنسي در ناكسويل مي‌گويد اين خفاش‌ها سريعترين پرواز ثبت شده در ميان مهره‌داران،‌ پرندگان و خفاشان را دارد، و اگرچه اين جانداران به سرعت بالاي پرواز شهرت دارند، اما كسي انتظار آن را نداشت كه ركوردي جديد به نام آنها ثبت شود.

مطالعات پيشين نشان داده بودند كه پرندگان سريعتر از خفاش‌ها پرواز مي‌كنند، اما اين به آن دليل است كه همواره پرنده‌ها بيشتر در معرض توجه قرار داشته‌اند. سريعترين پرنده جهان پرنده‌اي به نام بادخورك معمولي است كه مي‌تواند به سرعت 112 كيلومتر بر ساعت دست پيدا كند.

اما اكنون تيم مك‌كراكن ادعا مي‌كنند كه اين خفاش‌ها ركورد سرعت را شكسته‌اند. محققان براي تعيين سرعت اين جاندار از يك هواپيماي ردياب براي رديابي هفت خفاش استفاده كردند.

تمامي اين خفاش‌ها توانستند به سرعت 100 كيلومتر بر ساعت دست پيدا كنند و يكي از آنها توانست به سرعت 160 كيلومتر بر ساعت برسد. سرعت اين جانداران با استفاده از محاسبه فواصلي كه توسط آنها طي شده‌است تعيين شده‌است و همين موضوع باعث شده گروهي ديگر از محققان اين محاسبات را دقيق‌ و قابل استناد ندانند و همچنين معتقدند جريان باد ميز مي‌تواند به افزايش سرعت خفاش‌ها كمك كند.

کد خبر 352167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha