مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

یکصدو پنجمین ایستگاه متروی تهران ۱۷ آبان با نام «شهید صیاد شیرازی» در خط ۳ به بهره‌برداری رسید.

قالیباف

اين در حالي است كه از ابتداي سال تاكنون هرماه يك ايستگاه مترو به بهره‌برداري رسيده است و قرار است با ادامه اين روند چهار ايستگاه متروي ديگر تا پايان امسال به بهره‌برداري برسد. ايستگاه جديد نيز در بزرگراه شهيد صياد شيرازي، خروجي مسيل‌باختر واقع شده است.

درمراسم بهره‌برداري از ايستگاه شهيد صياد شيرازي، غيراز شهردار تهران و تعدادي از معاونان وي، فرماندار تهران، فرزند شهيد صياد شيرازي و رئيس و تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران هم حضور داشتند. شهردار تهران در سخنراني افتتاحيه اين ايستگاه ضمن عذرخواهي از مردم بابت مزاحمت‌هاي احتمالي كه انجام پروژه‌هاي عمران شهري مي‌تواند براي آنها فراهم سازد، گفت: البته برخي پروژه‌هاي عمراني 20سال طول مي‌كشد و مردم بسيار بابت آنها به زحمت مي‌افتند اما در شهرداري تهران ما اجازه نمي‌دهيم كه اين اتفاق بيفتد به اين معني كه به‌صورت فشرده و شب و روز كار مي‌كنيم.

محمدباقر قاليباف در ادامه سخنان خود به تجليل از شهيد صياد شيرازي پرداخت و گفت: وي افسري متدين و انقلابي و رزمنده واقعي بود كه از لحظه پيروزي انقلاب در همه نقاط بحراني ازجمله كردستان و جبهه‌هاي جنگ به‌عنوان فرمانده و اميري برجسته، تأثيرگذاري بسياري از خود نشان داد در واقع هم جان داد و هم در فراز و نشيب‌هاي دفاع‌مقدس و دوران بني صدر خون‌دل‌ها خورد. شهردار تهران همچنين در ادامه سخنان خود به اولويت‌هايي اشاره كرد كه مديريت شهري براي اداره پايتخت دنبال مي‌كند.

وي به‌عنوان مثال به سفر مهمانان خارجي به تهران اشاره كرد و گفت: مهمانان خارجي از‌‌ نظافت اين شهر به‌عنوان يك نكته برجسته تقدير مي‌كنند اما ‌ بي‌انضباطي در ترافيك ‌ يك نكته غيرقابل قبول است. حتي در آخرين ملاقاتي كه با يكي از شهرداران كشورهاي اروپايي داشتم توضيح دادم كه ما سعي كرده‌ايم با فرهنگسازي بر اين مشكل نيز فائق آييم و با هوشمندسازي شهر در حوزه زيرساخت‌ها و IT Base كردن حوزه حمل‌ونقل عمومي به‌ويژه مترو به سمت حل مسائل حركت كنيم.

قاليباف اما مهم‌ترين چالش شهر را آلودگي هوا دانست و يكي از اقدامات مؤثر براي كاهش آلودگي هوا را توسعه حمل‌ونقل عمومي اعلام كرد و گفت: نمي‌خواهم در خوب و بد بودن طرح زوج و فرد صحبت كنم، اما با اينگونه تصميمات مخالفم چون نمي‌توانيم عدالت را به درستي رعايت كنيم و مردم را نيز به زحمت مي‌اندازيم.

با اين حال وقتي تصميمي قانوني شد ما به آن احترام مي‌گذاريم و اجرا مي‌كنيم. تأكيد شهردار تهران براي فائق آمدن بر آلودگي هوا و ترافيك شهري، توسعه مترو بود. وي گفت:‌ در حوزه ساخت مترو باوجود‌ سختي بسيار، كار براي ما لذتبخش است منتها همكاري نكردن‌ها رنج‌آور است و تأمين اعتبار در اين دوره كه با ركود اقتصادي شديدي مواجهيم كار ساده‌اي نيست اما با وجود حاشيه‌هايي كه براي ما ايجاد مي‌كنند مصمم هستيم كه هيچ كدام از اينها ما را از كار كردن باز ندارد.

قاليباف اما در ادامه سخنانش اظهار داشت: حالا من كه يك روستازاده‌ام توفيق خدمتگزاري در بالاترين پست شهرداري تهران را دارم كه به بركت 50سال خون دل خوردن و خون دادن اين مردم و ملت به‌دست آمده است؛ مردم مستضعفي كه پاي انقلاب، جنگ و تحريم ايستادگي و صبر كردند و حتي با بزرگواري از كنار تصميم‌هاي غلط و وعده‌هاي دروغين ما مديران گذشتند و به رويمان نياوردند، غصه و نگراني ما آنجاست كه يك نسل اينگونه ايستادگي كرد و حالا نيز دركشاكش مشكلات اقتصادي شرمنده خانواده خود هستند و در اين بخش مردم از دست ما مديران راضي نيستند چون هر وقت ما مديران مشكل داشتيم، آنها آمدند و همراهي كردند اما هر وقت آنها مشكل داشتند، ما همراهي نكرديم و نگراني من از آن است كه مردم نااميد شوند.

  • از تخلف تا تخفيف

شهردار تهران در بخشي ديگر از سخنان خود در مراسم افتتاح ايستگاه شهيد صياد شيرازي گفت: ما نگران سياست‌زدگي در عالم سياست و همچنين نگران چرخش قدرت نيستيم. وي افزود: ما حتي نگران تهمت‌ها و افتراهايي كه به شهرداري تهران زده مي‌شود نيز نيستيم چرا كه اخيرا نامه يك كارشناس به سازمان بازرسي كه هنوز به گزارش تبديل نشده در رسانه‌ها منتشر شده و در خبرها از حاتم بخشي و احداث ۲۴۰۰ ميلياردي شهرداري خبر مي‌دهند.

حال آنكه با بررسي‌هاي انجام شده مشخص شده كه نهايتا ۲۰ تا ۲۴ ميليارد تومان آن هم در ميزان ارائه تخفيف به۲۷ هزار نفر كه عضو تعاوني‌ها هستند تخلفاتي صورت گرفته و جاي سؤال است كه خبر ۲۴۰۰ ميليارد تومان حاتم‌بخشي كجا و ۲۰ تا ۲۴ ميليارد تخلف در ارائه تخفيف كجا!؟ شهردار تهران در ادامه به نااميدي مردم از بابت مشكلات اقتصادي اشاره كرد و گفت: غصه و نگراني ما اين است كه جوان‌هاي امروزي كه سختي‌ها و مشكلات قبل انقلاب را نديده‌اند كارآمدي نظام را زير سؤال ببرند و بايد بگويم كه ما نگران انقلاب هستيم.

شهردار تهران همچنين خاطرنشان كرد: آن چيزي كه اسمش را مبارزه با فساد و عدالتخواهي مي‌گذارند بيشتر به عدالتخواري شباهت دارد چرا كه مبارزه با فساد شيوه مشخص دارد. قاليباف درباره پرونده ارائه تسهيلات مسكن به كاركنان شهرداري تهران هم يادآور شد: بعد از اتمام تحقيقات قوه قضاييه درخصوص پرونده واگذاري املاك با مردم سخن مي‌گويم. به گفته وي سيستم مبارزه با فساد روشن و شفاف است و بايد در همه كشور اجرايي شود.

  • تداوم خبرهاي خوش مترويي

همزمان با افتتاح هر‌ماه يك ايستگاه مترو در پايتخت، كار احداث 100كيلومتر مترو در خطوط 6و7نيز دنبال مي‌شود. اين خبر را ديروز هابيل درويشي، مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در مراسم افتتاح ايستگاه شهيد صياد شيرازي اعلام كرد. به گفته وي، تا پايان امسال بخش‌هاي مهمي از خطوط 6و 7به همراه متروي فرودگاه حضرت امام (ره) به اتمام رسيده و تا نيمه نخست سال آينده نيز با پايان يافتن كار ساخت خط 6خطوط 7گانه متروي تهران تكميل خواهد شد.

درويشي همچنين با اشاره به تأسي از فرهنگ اقتصاد مقاومتي گفت: شهرداري تهران در تجهيزات مترو براساس هدف‌گذاري‌هاي صورت‌گرفته مبتني بر اقتصاد مقاومتي موفق شده است كار ساخت 80درصد از تجهيزات ثابت و 60درصد از تجهيزات متحرك مترو را بومي‌سازي كرده و در داخل توليد كند تا جايي كه امروز بيش از 200شركت داخلي كار ساخت 400قلم تجهيزات مترو را دنبال مي‌كنند.

وي از آمادگي شهرداري تهران براي ساخت متروي ارزان نه‌تنها براي شهرهاي كشور كه حتي كشورهاي همسايه سخن گفت و افزود: ما در بخش تجهيزات ثابت و ناوگان تا 2 سال ديگر 100توليدكننده داخلي خواهيم داشت. مديرعامل شركت مترو با اشاره به فعاليت 200كارگاه و 20هزار نيروي كار در زيرزمين و تونل‌هاي مترو گفت: در جريان كار ما با قنات‌هاي زيادي مواجه مي‌شويم اما همه قنات‌ها با طراحي‌هاي صورت گرفته احيا ‌شده و به حالت اول برگردانده مي‌شوند و حتي هربار كه مترو از مسيري عبور مي‌كند كل آن منطقه را تحكيم و تثبيت مي‌كنيم.

کد خبر 352013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha