همشهری آنلاین: فهرست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ورودی‌های سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ میلادی در رشته‌های علوم پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و نهادهای مرتبط کشوری اعلام شد.

کره زمین

به گزارش مهر، بر اساس رأی دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور، با بررسی‌های کارشناسی مدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و در نظر گرفتن ۷۰۰ دانشگاه برتر QS و 800 دانشگاه برتر Times و ۵۰۰ دانشگاه برتر Shanghai، لیست نهایی دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارتخانه جهت ورودی‌های سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ در رشته‌های علوم پزشکی مشخص شد.

این فهرست در سایت معاونت آموزشی ارائه شده است و سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی هستند.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه یادآور شد: توسعه بین‌المللی آموزش علوم پزشکی از سال گذشته و در قالب برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار گرفته و در همین راستا جهت ساماندهی مراودات بین‌المللی برنامه‌های ویژه‌ای پیگیری می‌شود.

لاریجانی اضافه کرد: در حوزه علوم پزشکی علاوه بر بررسی‌های ویژه وزارت بهداشت، نظام‌های رتبه‌بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام‌های رتبه‌بندی جهانی است ملاک عمل قرار می‌گیرد و سالانه فهرست دانشگاه‌های خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید هستند، تعیین می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: اکنون که در سال تحصیلی ۱۸ ـ ۲۰۱۷ هستیم، لیست دانشگاه‌های خارجی مورد تایید جهت ورودی‌های رشته‌های علوم پزشکی در این سال تحصیلی استخراج شده و در ارزشیابی مدارک این افراد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی گفت: حوزه علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و بالطبع علاوه بر استانداردهای جهانی، ملاحظات ویژه این حوزه نیز در تعیین دانشگاه‌های معتبر جهانی ملاک عمل قرار می‌گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اذعان داشت: در تعیین لیست مورد تایید سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ علاوه بر ملاک‌های داخلی، ۷۰۰ دانشگاه برتر OS، ۸۰۰ دانشگاه برتر Times و ۵۰۰ دانشگاه برتر Shanghai در تعیین فهرست نهایی مدنظر قرار گرفته شده است.

لاریجانی گفت: این لیست پس از تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور که در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۵ برگزار شد، مطرح و تصویب شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت سالیانه مورد بازنگری قرار می‌گیرد و از سال تحصیلی ۱۸ـ۲۰۱۷ صرفا دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و تنها مدارک صادره از این دانشگاه‌ها طبق ضوابط قابل ارزشیابی هستند.

کد خبر 351997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha