همشهری آنلاین: دارالفتوای فلسطین نسبت به حفاری‌های اسرائیل در اعماق مسجدالاقصی و احتمال ریزش دیوارهای این مسجد مقدس هشدار داد.

 هشدارها درباره احتمال ریزش دیوارهای مسجدالاقصی

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این نهاد اعلام کرد به دلیل حفاری‌هایی که مسئولان اسرائیلی و نهادهای یهودی راست‌گرا در زیر حرم قدسی شریف انجام می‌دهند، خطر ریزش برخی از بناهای اسلامی واقع در اطراف این مسجد را تهدید می‌کند.

ناجح بکیرات، رئیس مرکز نسخه‌های خطی مسجد الاقصی نیز در این رابطه گفت: مقدسات اسلامی موجود در مسجدالاقصی در معرض خطرات اقدامات برنامه‌ریزی‌شده مسئولان اسرائیلی قرار دارند و هدف از این حفاری‌ها نیز در نهایت تخریب مسجد الاقصی است.

علاوه بر این عزام الخطیب، رئیس مرکز اوقاف شهر قدس اظهار داشت: ما همواره از یونسکو خواسته‌ایم اقدامی سازنده در شهر قدس و در سطح بین‌المللی اقدامی برای توقف کلی حفاری‌های اسرائیل در مسجد الاقصی و بخش قدیمی شهر قدس انجام دهد.

یونسکو طی نشست خود در پاریس در ماه اکتبر گذشته وجود هرگونه ارتباط مذهبی میان یهودیان و مسجد الاقصی و دیوار البراق را تکذیب کرده و این مکان را میراثی اسلامی اعلام کرد.

این طرح پس از موافقت در سطح کمیته‌ها در نشست پاریس با ۲۴ رای موافق و ۲۶ رای ممتنع و شش رای مخالف به تصویب رسید.

در این نشست فرانسه از جمله کشورهایی بود که از شرکت در رای گیری امتناع ورزید،‌ آمریکا و انگلیس نیز رای مخالف دادند و در این نشست نمایندگان دو کشور حضور نداشتند.

 

کد خبر 351839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha