شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمدصالحی: جوانی ناراحت است که چرا همسرش دائم به او زنگ می‌زند که کجایی و دائم دلواپس او است.

فرد ميانسالي دلخور است كه همسرش دير‌به‌دير از او سراغ مي‌گيرد و حتي پيامكي به او نمي‌دهد و در طول روز جوياي حالش نمي‌شود و... . اغلب اين افرادي كه به اين رفتارها اعتراض مي‌كنند نمي‌دانند كه اين رفتار طرف مقابل آنها ناشي از عشق و محبت است. شكل و شمايل عشق و شيوه‌هاي بروز آن در دوره‌هاي مختلف زندگي متفاوت است. اگر آگاهي بيشتري در اين‌باره پيدا كنيد كمتر از همسرتان در زمينه بروز مدل عشق در مراحل مختلف زندگي گلايه مي‌كنيد.

  • دوره رمانتيك‌ها

نخستين دوره عاشقانه‌اي كه زوج‌ها به هم مي‌رسند پر است از سؤال براي كشف يكديگر، ترس از دست دادن هم و تلاش براي اثبات رابطه همسري و نقش‌هاي خود. در اين دوره شايد همسران ساعت‌ها در طول روز با هم حرف بزنندو يا فهرستي از پيامك‌هاي عاشقانه براي هم داشته باشند تا به هم اثبات كنند كه از ازدواج با يكديگر خوشحالند. در اين دوره چالش‌هايي كه مي‌تواند پيش بيايد؛ از يك طرف ترس از بين رفتن آزادي‌هاي فردي است و از طرف ديگر نامطمئن بودن نسبت به آينده انتخابي كه افراد انجام داده‌اند. اگر در اين مرحله هستيد سعي كنيد با اين رفتارها به رابطه‌تان كمك كنيد: صداقت بيشتر، گذشت از خواسته‌هاي فردي خودتان، ابراز بياني و عملي محبت به همسرتان، ثبت قرارهاي دونفره عاشقانه كه بهانه‌اي براي معاشرت‌تان هم باشد، داشتن تفريحات دونفره، شركت در كلاس‌هاي آموزشي متاهلين و... .

  • كشف واقعيت

مدتي بعد از ازدواج، همسرها مدعي مي‌شوند كه «تو اخلاق‌هاي تازه‌اي پيدا كرده‌اي، من اين رفتارهاي تو را نمي‌دانستم و...» خوب است بدانيد كه تقريبا همه مردم با اين مرحله مواجه مي‌شوند. همسرتان مثل شما تجربه واقعي زندگي متاهلي را نداشته است كه از قبل خودش بداند در آينده چه واكنش جديدي پيدا خواهد كرد! در اين دوره مواجهه با واقعيت ويژگي‌هاي رفتاري همسر دغدغه‌هايي مثل ترديد در انتخاب، نااميدي، بي‌اطلاعي از نحوه بهبودي رابطه، كشاكش قطع رابطه و... را مي‌تواند ايجاد كند. اگر در اين دوره هستيد به ياد بسپاريد كه شما به صحبت بيشتر با هم، بيان نظرات و دلايل كارها، توضيح علت دلخوري‌ها، بيان روشن توقعات، پذيرش سهم خودتان از اشتباه‌ها و گذشت و مشاوره نياز داريد. در اين دوره به يكديگر بيشتر وقت دهيد تا فاصله بين‌تان كمتر شود.

  • بچه‌دار شدن

وقتي ثبات زندگي بيشتر جان بگيرد اغلب زوج‌ها به نقش والديني مي‌رسند. دختر و پسري كه تا ديروز فقط از خانواده حمايت دريافت مي‌كردند و مدتي هم با خواسته‌هاي همسرشان روبه‌رو بوده‌اند، در اين مرحله وظيفه شبانه‌روزي پدر و مادر شدن پيدا مي‌كنند. اغلب همسرها در اين مرحله حجم كارهايشان بيشتر مي‌شود، رابطه جنسي كمتري را تجربه مي‌كنند، درگيري مراحل رشد فرزندان سوژه‌هاي تعارض بيشتري را به آنها مي‌دهد و... . اين مرحله براي ازدواج‌هاي موفق، تحكيم عشق را به ارمغان مي‌آورد. اينجا وقت آن است كه بدانيد در اوج ارتباط‌گيري با همسرتان هستيد و بيشتر از هميشه بايد هواي عشقتان را داشته باشيد. تمرين كنيد تا در مرحله سوم عشق، هر روز يك يادآوري زباني محبت آميز به هم هديه دهيد. به همسرتان در مراقبت از فرزندان كمك كنيد تا انرژي مباشرت او را چند برابر كنيد. محبت مرد به زن و احترام زن به مرد كليد تثبيت عشق اين دوره و تربيت طلايي فرزندان است.

کد خبر 351628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha