همشهری آنلاین: ۲۷ عضو گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی محله الانتصار در شهر موصل کشته شدند.

آخرین تحولات نبرد موصل | آزادی بخش هایی از شرق موصل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آخرین تحولات هجدهمین روز عملیات آزاد سازی موصل به شرح زیر است:

15:10 نیروهای عراقی دو روستای «جهینه» و «جهونی» را در جنوب منطقه «حمام العلیل» واقع در جنوب موصل آزاد کردند.

15:00 مسئولان عراقی اعلام کردند عناصر گروه تکفیری صهیونیستی داعش با نفوذ در منطقه ای در جنوب موصل، هفت نفر از اعضای نیروهای امنیتی را کشتند. این حمله در سومین هفته از عملیات گسترده نیروهای عراقی برای بازپس گیری دومین شهر عراق صورت گرفته است. طی این سه هفته عناصر داعش چندین حمله مشابه در دیگر مناطق موصل انجام داده اند.

14:30 شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع عراقی گزارش داد ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا دو دهنه پل بر روی دجله را در موصل منهدم کرد. بر روی رود دجله در موصل جمعاً پنج دهنه پل وجود داشته است.

14:00 شبکه تلویزیونی العراقیه به نقل از خبرنگار خود از وقوع انتفاضه و قیام مردمی علیه عناصر داعش در برخی محلات شهر موصل خبر داد.

13:50 نیروهای بسیج مردمی عراق دو روستای غزیل السفلی و غزیل العلیا را آزاد کردند و دو راهی عدایه در غرب موصل را به کنترل خود درآوردند.

13:45 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود از وقوع انتفاضه و قیام مردمی علیه عناصر داعش در برخی محلات شهر موصل خبر داد.

13:40 نیروهای گردانهای حزب الله به بلندیهای عدایه در جنوب موصل یورش بردند و داعش به نیروهای خود دستور عقب نشینی از این منطقه را صادر کرده است.

13:30 شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق با آزاد کردن روستای الرکی جنوبی به نیروهایی رسیدند که از سمت جنوب غربی موصل در حال پیشروی هستند.

11:50 ارتش عراق روز جمعه اعلام کرد نیروهای ویژه ارتش شش منطقه جدید در شرق موصل را از تصرف تروریست های داعش خارج و تحت کنترل خود درآوردند .

11:08 نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق محله عدن در ساحل غربی موصل را به کنترل خود درآوردند. به این ترتیب تاکنون محلات الزهور، عدن، ملایین، القدس، الکرامه و السماح در ساحل چپ موصل آزاد و پرچم عراق برفراز این مناطق برافراشته شده است.

11:07 نیروهای عراقی در جریان دفع حمله عناصر داعش به شهر الشرقاط، تعدادی از آنها را که قصد نفوذ به این شهر را داشتند به هلاکت رسانیدند. این در حالی است که 3 تن از عناصر انتحاری داعش نیز خود را منفجر کردند.

11:00 نیروهای مشترک عراقی تلاش افراد مسلح داعش را که قصد داشتند از سمت چپ شهر الشرقاط به داخل این شهر نفوذ کنند خنثی کردند.

10:53 شبکه تلویزیونی العراقیه لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد اعضای گروه خبری این شبکه از ساحل چپ موصل هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفتند.

10:39 نیروهای یگان مبارزه با تروریسم محله الزهور در ساحل چپ موصل را آزاد کردند.

10:15 نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق محله الملایین در ساحل چپ موصل را به کنترل خود در آوردند.

09:35 به گزارش شبکه اسکای نیوز شاکر جودت رئیس پلیس فدرال عراق از کشته شدن بیش از هزار داعشی، باز پس گیری هفتاد و چهار روستا و تخلیه چهار هزار و پانصد خانواده از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون، در محور جنوبی عملیات خبر داد.

08:55 شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: نیروهای عراقی به ویژه نیروهای پلیس فدرال و واکنش سریع پیشروی های خوبی به سوی منطقه حمام العلیل داشته و توانسته اند بر بخش های مشرف بر این منطقه سیطره یابند. همچنین روستاهای اطراف جنوبی، شرقی و غربی حمام العلیل از تروریست ها بازپس گرفته شد.

07:25 شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: خطوط امدادی داعش در غرب موصل قطع شده است. امروز نیروهای بسیج مردمی که به سوی شهر تلعفر حرکت کردند، توانسته اند مرحله اول عملیات را به پایان برسانند و در جاده واقع میان تلعفر و سوریه و تلعفر و موصل قرار گرفته اند. این وضع به معنای آن بوده که جاده امدادی تروریست ها در دو شهر تلعفر و موصل قطع شده است.

05:45 شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد، در عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی محله الانتصار در شهر موصل 27 عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند.

کد خبر 351530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha