چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مطالعات محققان دانشگاه واشنگتن نشان داد که ویروس مرگبار زیکا بر خلاف باور موجود باعث ناباروری در مردان می‌شود.

ویروس زیکا

به گزارش ایسنا به نقل از اینهبیتت، محققان دانشگاه واشنگتن با بررسی اثر ویروس زیکا در فرایند اسپرم‌سازی و تولید هورمون تستوسترون در موش‌ها دریافتند که ابتلا به زیکا باعث کاهش تولید هورمون مردانه شده و تعداد اسپرم‌ را به شدت کاهش می‌دهد.

دکتر میشل دیاموند، دستیار ارشد این مطالعه عنوان کرد: با اینکه تحقیقات ما بر روی موش‌ها انجام شده اما بعید نیست که این ویروس باروری را در مردان با مشکل مواجه سازد، هر چند که با توجه به تجربیات گذشته، احتمال ناباروری در مردان بسیار بالا است.

وی افزود: مطالعات ما در مورد احتمال برگشت‌پذیری تاثیر زیکا بر کیفیت و تعداد اسپرم‌ها و همچنین تولید منظم هورمون تستوسترون همچنان ادامه دارد.

محققان دانشگاه واشنگتن معتقدند که مهمترین پیامد منفی زیکا، عدم آگاهی مردان مبتلا نسبت به احتمال ناباروری توسط این ویروس مهلک است.

در گزارش‌های پزشکی در مورد وضعیت جسمی مردان مبتلا به زیکا مواردی همچون درد در ناحیه لگن و وجود خون در ادرار نیز گزارش شده که احتمال ناباروری را افزایش خواهد داد.

کد خبر 351435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha