همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه مطالعات و ارائه طرح در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرو است. این دانشگاه به‌ عنوان دانشگاه مادر می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه استان در این راستا فراهم کند.

دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرو است

به گزارش ایسنا، علیرضا بندانی در مراسم افتتاح اجلاس بین‌المللی "انرژی‌های نو" که با حضور مهمانان داخلی و خارجی از چند کشور دنیا در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که در صورت توجه به آن می‌تواند به یک قطب بزرگ در این زمینه تبدیل شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان منبع عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر است که در صورت بهره‌برداری مناسب می‌تواند زمینه توسعه استان و حتی منطقه را فراهم کند.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: این استان در زمینه انرژی خورشید، انرژی باد و آب از منابع عظیمی در مناطق مختلف از شمال استان گرفته تا جنوب، برخوردار است. به‌ عنوان نمونه در حال حاضر مطالعات نیروگاه خورشیدی 50 مگاواتی در اطراف شهر زاهدان در حال انجام است و به طور دقیق پایش می‌شود.

وی عنوان کرد: بدون ‌شک توجه ویژه به انرژی‌های تجدیدپذیر از مولفه‌های اصلی توسعه استان است و در صورت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو در سیستان و بلوچستان، حتی ظرفیت صادرات برق تولید شده توسط این انرژی‌ها به کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: برای بهره‌برداری مناسب از منابع عظیم انرژی نو که در استان وجود دارد باید برنامه‌ریزی مدون و سرمایه‌گذاری مناسبی صورت گیرد.

کد خبر 351408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha