سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشی‌ها و مجسمه‌های تاها بهبهانی که در طول بیش از چهار دهه خلق شده‌اند، در فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش درمی‌آیند.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، تاها بهبهانی چهار سال پس از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش، پرندگان خود را در گالری فرهنگسرای نیاوران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

این هنرمند درباره‌ی این نمایشگاه اظهار کرد: در این مجموعه، آثاری از سال ۵۱ تا ۹۵ را نمایش خواهم داد و می‌توان این نمایشگاه را مروری بر آثار من دانست.

او با اشاره به این‌که آثار قبل از دهه ۵۰ در این نمایشگاه نیستند، گفت: به‌دلیل کم بودن فضا مجبور شدم بخشی از آثار نقاشی قدیمی‌تر را حذف کنم، به همین دلیل مرور آثار من در این نمایشگاه چندان کامل نخواهد بود. امیدوارم در فرصتی دیگر بتوانم همه آثار خود را از ابتدا تا به حال نمایش دهم.

وی به اشاره به این‌که ۶۰ مجسمه و ۳۰ نقاشی در فرهنگسرای نیاوران نمایش داده می‌شود، ادامه داد: مجسمه‌های برنزی که در این مجموعه وجود دارد، به ۱۰ سال اخیر متعلق است و فکر می‌کنم مجسمه‌ها نیز سیر تکاملی داشته و در این مجموعه آثار، تکنیک و محتوا بهتر از کارهای قدیمی است.

بهبهانی با بیان این‌که بخشی از آثار را از مجموعه‌های دیگر امانت گرفته و تعدادی دیگر از مجموعه شخصی هستند و در نمایشگاه به فروش خواهند رسید، اظهار کرد: نمونه‌هایی را از کارهای دوره‌های مختلف نقاشی که با تکنیک‌های آبرنگ، اکریلیک، رنگ روغن و کنده‌کاری روی فلز خلق شده‌اند، انتخاب کرده‌ام تا تکنیک‌های مختلفی را که در این ۴۵ سال تجربه کرده‌ام به تماشاگران نشان دهم. حتما مخاطبانی که کار من را در این سال‌ها تعقیب کرده‌اند، می‌توانند سیر فعالیتم را در این نمایشگاه ببینند. محتوا و تم این آثار در مسیر کارهای قبلی من است و روی تم پرنده‌ها تاکید دارم.

این هنرمند درباره‌ی دلیل انتخاب عنوان «نیست معشوقی ز او نزدیک‌تر» برای این نمایشگاه نیز گفت: اشاره من به کیفیت «هو» و «حق» است و منظورم از این تک مصراع که به‌عنوان نام نمایشگاه برگزیده‌ام، خداوند متعال است.

این نمایشگاه ۱۴ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و تا ۲۸ آبان‌ماه شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و جمعه ٢١ و ٢٨ آبان‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 351171

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha