یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

اردوگاه «جنگل» در شمال فرانسه طی روزهای اخیر به‌طور کامل برچیده شد تا به گفته مقام‌های این کشور پرونده ۱۶ساله آن برای همیشه بسته شود؛ اما این نقطه پایان آوارگی مهاجران و پناهجویان نیست.

پناهجویان

بيش از 5هزار نفر ساكن اين اردوگاه كه به‌صورت غيرقانوني طي سال‌هاي اخير به فرانسه وارده شده بودند، در يك هفته گذشته به 450مركز نگهداري در سراسر فرانسه منتقل شده‌اند. حدود هزارو500نفر هم كه زير 18سال سن داشته‌اند در يكي از مراكز نگهداري در نزديكي كاله اسكان داده شده‌اند تا كار انتقال آنها به انگليس پيگيري شود. همه آنهايي كه طي سال‌هاي اخير وارد جنگل شدند، رؤياي رسيدن به خاك انگليس را داشته‌اند چرا كه در اين كشور مي‌توانند از مزاياي بهتري نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي بهره‌مند شوند. دولت و مردم انگليس اما با ورود اين افراد مخالفند.

در فرانسه اما همه مردم با حضور پناهجويان و مهاجران در شهرهايشان ميانه خوبي ندارند. طي روزهاي اخير برخي از شهرها با گل و بادكنك به استقبال پناهجويان كاله رفته‌اند اما در برخي از شهرها هم مردم با ورود آنها مخالفت كرده‌اند. در شهر لوبيرات در مركز فرانسه، حتي ساختمان نگهداري آنها را به آتش كشيدند. همزمان برخي از افرادي كه از سحرگاه دوشنبه گذشته، همزمان با آغاز تخليه جنگل، از اين اردوگاه گريختند خود را به پاريس رسانده‌اند.

پياده‌روهاي اين شهر اين روزها محل چادرهايي است كه پناهجويان به‌عنوان سرپناه موقت به آنها پناه برده‌اند. ديروز فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه، در عكس‌العمل به اين وضعيت گفت: ‌«ما نمي‌توانيم وجود كمپ‌ها را تحمل كنيم.» او گفت كه به‌زودي همه اين چادرها برچيده شده و اين عده از پناهجويان هم به مراكز نگهداري منتقل خواهند شد. طي 2سال گذشته اين اتفاق بارها در پاريس افتاده است. چادرها برچيده مي‌شوند، پناهجويان جديد از راه مي‌رسند و دوباره مهمان پياده‌روهاي پاريس مي‌شوند. طي هفته‌هاي اخير بيشتر تازه‌واردان از اتباع ليبي بوده‌اند.

طبق اعلام دولت فرانسه، در يك سال اخير، بيش از 19هزار پناهجو در مراكز نگهداري در سراسر اين كشور اسكان داده شده‌اند. سازمان ملل اين هفته در گزارشي اعلام كرد طي سال‌جاري ميلادي بيش از 320هزار نفر از آسيا و آفريقا، با عبور از درياي مديترانه خود را به خاك اروپا رسانده‌اند. طي اين مدت بيش از 3هزار و 800نفر نيز جان خود را در اين راه از دست داده‌اند. بحران پناهجويان در اروپا همچنان ادامه دارد.

کد خبر 351098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha