مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اوبر در گزارشی ۹۸ صفحه‌ای امکان استفاده از خودروهای پرنده را برای خلاصی مسافران شهری از شر ترافیک‌های سنگین شهرهای بزرگ مورد بررسی قرار داده‌است.

براساس گزارش CNN، شركت حمل و نقل اوبر معتقد است طي يك دهه آينده ساخت شبكه‌اي مقرون به صرفه از خودروهاي برقي كه مي‌توانند با سرعت 321 كيلومتر بر ساعت حركت كرده و به صورت عمودي از زمين بلند شده يا روي زمين فرود آيند.

اوبر تصميم ندارد خودروهاي پرنده مخصوص به خود را بسازد اما در نظر دارد با همكاري با شركت‌ها،‌دولت‌ها و جوامع مختلف اين قلمرو جديد را توسعه دهد. 

گزارش اخير اوبر نشانه‌اي ديگر از تاثير فناوري بر حمل و نقل است، تاثيري كه منجر به ايجاد طرح‌هايي از قبيل تاكسي‌هاي خودكار تا خودروهاي پرنده شده‌است و اگرچه به نظر عملي مي‌آيند، اما متخصصان اين حوزه معتقدند به زمان بيشتري نياز است.

به گفته علي بهرامي رئيس انجمن صنايع هوافضا و هوانوردي شهري داشتن چنين ايده‌هايي بسيار عالي است زيرا باعث مي‌شود افراد متفاوت بيانديشند. اما اين ايده‌ها بايد به تدريج پيش بروند زيرا واقعيت به اندازه آنچه روي كاغذ نوشته مي شود سريع و خوشبينانه نيست.

رواج خودروهاي پرنده موانع زيادي در پيش رو دارند، از آن جمله مي‌توان به قيمت، مقرات و پذيرش عمومي اشاره كرد. اوبر با طرح تصويري خوشبينانه مي‌گويد هزينه استفاده از خودروهاي پرنده اوبر با هزينه خودروهاي معمولي اين شركت برابر خواهد بود. با اين همه ديگر متخصصان معتقدند ساخت و استفاده از خودروهايي كه از قابليت پرواز و فرود عمودي برخوردارند، بسيار بالا خواهد‌بود.

بهرامي معتقد است چنين پروازهايي براي مقرون به صرفه بودن بايد خودكار باشند زيرا آموزش و پرداخت حقوق به راننده اين خودروها مي‌تواند بسيار پرهزينه باشد. اوبر مي‌گويد اين خودروها ابتدا راننده خواهند داشت و به تدريج و با تضمين امنيت فناوري خودكار خواهند‌شد.

در اين گزارش اشاره دقيقي به محل فرود اين خودروها نشده‌است و همچنين هنوز مشخص نيست كه آيا مردم مي‌توانند با صداي اين خودروها كنار بيايند؟ زيرا صداي يك پهپاد كوچك به اندازه صداي يك كندوي پر از زنبور است، حال تصور كنيد يك خودروي بزرگ پرنده چه حجم صدايي مي‌تواند از خود ايجاد كند.

کد خبر 351009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha