نخستین همایش فصلی ویژه دبیران محله‌های ۳۵۴گانه شهر تهران با حضور معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان مردم تهران در شورای شهر، رئیس ستاد شورایاری‌ها و دبیران محله‌ها در تالار ایوان شمس برگزار شد؛‌ همایشی که در آن، ضمن مرور وظایف شورایاران و اهمیت جایگاه این نهاد، از دبیران برتر شورایاری مناطق ۲۲ گانه تهران که موفق به کسب حداکثر امتیاز در ارزیابی عملکردی شده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.

تهران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين همايش با تأكيد بر حفظ همدلي و وحدت ميان شوراياران گفت: هريك از شوراياران مي‌توانند در مناطق مختلف شهري تهران در مقام يك ركن و وزنه به ايفاي نقش پرداخته و در مسير كاهش آسيب‌هاي اجتماعي گام بردارند چراكه از قدرتي به‌نام اعتماد محلي برخوردارند و مردم هر محله، آنها را به‌عنوان ريش سفيدان محلي قبول دارند. مجتبي عبداللهي از شوراياران و شوراياري‌ها به‌عنوان عوامل مهم و مؤثر در ايجاد تغييرات شهري در حوزه‌هاي مختلف مديريتي و سيماي شهري ياد و تصريح كرد: برقراري ارتباط نزديك و دوستانه با شوراياران خواسته هميشگي من از مديران زير مجموعه خود است چرا كه معتقدم اين روزها هيچ اقدامي اصلاحي براي بهبود وضعيت شهري بدون مشاركت شوراياران به‌عنوان نمايندگان مردمي در محله‌هاي مختلف امكان‌پذير نيست. عبداللهي در ادامه حرف‌هايش را با اشاره به زيرساخت‌هاي ورزشي ايجاد شده توسط مديريت شهري در تهران ادامه داد و گفت: ۸۰ درصد مجموعه ورزشي تهران متعلق به شهرداري و ۲۰ درصد را فضاهاي دولتي يا خصوصي تشكيل مي‌دهند و اين مهم نبوده مگر با پيگيري شوراياران.

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز در اين نشست با اشاره به ماهيت كار شوراياران گفت: كار شوراياران كار مقدسي است كه با محوريت كار براي خدا و رضايت خلق خدا انجام مي‌شود و اين ماهيت موجبات تقدس آن را فراهم كرده است. وي تصريح كرد: ما امروز در شوراياري‌ها پا را فراتر گذاشته و از حل مشكلات سطحي به تعريف پروژه‌هاي مهم و حل مشكلات اساسي مردم رسيده‌ايم و اجراي پروژه‌هاي بزرگ در تهران طي سال‌هاي اخير حمايت از نقش شوراياران را دارد. به اعتقاد چمران كاري كه طي اين سال‌ها با مشاركت شوراياران انجام شده برابري مي‌كند با تاريخ صدساله بلديه اين شهر و مترو به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه عمراني شهر، خود به تنهايي بيانگر تلاش‌هاي صورت گرفته است. وي گفت كه امروز ۵۰هزار نفر زيرزمين در تهران مشغول به‌كارند؛ پروژه‌اي كه براي اجراي هريك كيلومتر آن به اعتباري بالغ بر ۲۵۰ميليارد تومان نياز است.او در ادامه حرف‌هايش خبرهاي خوشي هم براي شوراياران داشت؛ خبرهايي از جنس بودجه و درباره آن افزود: بودجه سال ۹۶ شهرداري تهران با نگاه به هيأت امناي شوراياري‌ها بسته خواهد شد.

رئيس ستاد هماهنگي شوراياري‌ها نيز در اين نشست با اشاره به نقش و جايگاه شوراياران در ادامه امور محله‌هاي مختلف شهري گفت: شوراياري‌ها تنها نماد اجتماعي و تنها فرصت در اختيار براي تعامل مردم با حاكميت هستند؛ مجموعه‌هاي مردمي كه در قامت پل ارتباطي ميان مردم و مسئولان به ايفاي نقش پرداخته و در راستاي جلب مشاركت مردمي در اداره امور شهري توانسته‌اند كارنامه درخشاني از خود به يادگار بگذارند. مرتضي طلايي با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و جامع صورت گرفته در ستاد هماهنگي شوراياري‌هاي شهر تهران به‌منظور ايجاد همبستگي و وحدت ميان شوراياران افزود: تشكيل ۸گروه مشورتي تخصصي، تالار گفت‌وگو و گروه مشاوران در كنار ساختار برنامه‌هاي جاري همگي حكايت از جديت ما در تقويت شوراياران و شوراياري‌ها به‌منظور ايجاد بسترهاي لازم براي اداره امور شهري توسط آنها دارد. طلايي در اين همايش از ابلاغ دستورالعمل فعاليت شوراياري‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي خبر داد و گفت: با تلاش صورت گرفته طي‌ماه توانستيم دستورالعمل حضور شوراياران در شبكه‌هاي اجتماعي را تهيه و تدوين و با ابلاغ آن از بروز مشكلات احتمالي اين حضور بكاهيم.

گفتني است در اين همايش معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس ستاد شوراياري‌ها بر نقش شوراياران در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي تأكيد داشتند.

کد خبر 350998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha