‌شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از ۷۰پروژه شهری در منطقه۲۱ تهران به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره راه مبارزه با آمریکا اشاره کرد و گفت: پاسخ کسانی که تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند و افترا می‌بندند نیز کار و کار و کار و خدمت به مردم است.

قالیباف

مهم‌ترين پروژه‌هايي كه ديروز در غربي‌ترين منطقه تهران به بهره‌برداري رسيد شامل تقاطع‌هاي غيرهمسطح بزرگراه فتح - بلوارگل‌ها، بزرگراه شهيد لشكري - بلوار ايران‌خودرو و بزرگراه فتح - بلوا ر ايران‌خودرو به همراه رمپ و لوپ‌هاي دسترسي آن بود.محمدباقر قاليباف در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اهميت معيشت مردم و رونق اشتغال گفت: وظيفه ما خدمت به مردم و آباداني كشور است. اگر در اين راه موفق شديم، مي‌توانيم احساس موفقيت و كاميابي داشته باشيم وگرنه با تهمت زدن، آبروريزي يا دروغ گفتن در رقابت‌هاي كاذب سياست‌زده اگر فكر مي‌كنيم مي‌توانيم كسي را از ميدان خارج كنيم و جلوي كار كسي را بگيريم پسنديده نيست.

قاليباف با استناد به بخشي از سخنان رهبر انقلاب كه راه مبارزه با آمريكا را كار، كار و كار اعلام كردند گفت: پاسخ كساني كه تهمت مي‌زنند، دروغ مي‌گويند و افترا مي‌بندند نيز كار و كار و كار و خدمت به مردم است. وي خطاب به حاضران در مراسم افتتاحيه 70پروژه عمراني منطقه21 گفت: خدا را شاهد مي‌گيرم در طول شبانه روز، در هر فرصتي كه داريم جز به‌كار و خدمت فكر نمي‌كنيم. به همين دليل از شما مي‌خواهم دعا كنيد كه خداوند به ما در مقابل حرف‌هاي ناروا، دروغ‌ها و تهمت‌هاي بي‌جا صبر و تحمل دهد چرا كه حوصله و وقت جواب دادن به آنها را نداريم.

شهردار تهران با اشاره به اينكه مردم ما دوست دارند مديران و مسئولان دست در دست هم دهند و براي حل مشكلات اقدام كنند گفت: ما مدير هستيم و اين مسئوليت بدون شك امانت الهي است كه به بركت خون شهيد فهميده‌ها و شهيد ارغواني‌ها در اختيار ما قرار گرفته بنابراين نمي‌توانيم با شعار، تظاهر، وعده و وعيد، راحت‌طلبي يا خداي‌نكرده با دروغ، تهمت و ريا كار را از پيش ببريم.

قاليباف خواستار ريشه‌كني فقر، بيكاري و اعتياد به‌عنوان دغدغه اصلي مردم شد و گفت: ما در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي مراكز بهاران را تاسيس كرديم و در پاسخ به كساني كه مي‌گويند اين كارها وظيفه شما نيست، مي‌گوييم اين حرف‌ها چيست؟ دغدغه مردم بايد دغدغه مديران باشد.

  • توجه به حل مشكلات غرب پايتخت

شهردار تهران همچنين در بخش ديگري از اظهارات خود درباره وضعيت و مشكلات منطقه21 تهران گفت:‌ اين منطقه از نظر برخورداري، محروم است بنابراين بنده و همكارانم مكلفيم كه عنايت بيشتري به اين بخش از شهر داشته باشيم به‌همين دليل سعي كرده‌ايم زيرساخت‌هاي منطقه21 و مسائل فرهنگي، اجتماعي و سرانه‌هاي خدماتي آن را مورد توجه قرار دهيم به‌ويژه در يك دهه گذشته تلاش كرديم تا حجم تردد‌ها و خودروهاي عبوري از اين منطقه را سامان دهيم و از حجم آلودگي‌ها بكاهيم.

وي گفت: بزرگراه آزادگان، تقاطع‌هاي فتح، جاده مخصوص، اتوبان تهران - كرج و تقاطع‌هايش، ادامه اتوبان شهيد حكيم، ادامه اتوبان شهيد همت و همه جاده‌هاي اصلي درون شهري و برون شهري را امتداد داديم تا به جاي اينكه از منطقه21 عبور كنند مسير ديگري را طي كنند به اين ترتيب ديگر صبح‌ها در ورود به تهران و بعدازظهرها در خروج از تهران وضعيت بد ترافيكي نخواهيم داشت.

وي از افتتاح پروژه پل‌هاي كاروانسراسنگي در هفته‌هاي آينده خبر داد و گفت: افتتاح اين پل‌ها و مسيرها تأثيرات جدي در حل مشكل ترافيكي منطقه غرب و به‌ويژه منطقه21 خواهد داشت. از طرفي از گذشته مشكل دسترسي ساكنان شهرك‌هاي اطراف منطقه21 به حمل ونقل عمومي مطرح بوده كه البته از نظر تقسيمات كشوري حل مشكلات اين شهرها و شهرك‌ها درحيطه وظايف قانوني ما نيست اما با اين همه موضوع دسترسي منطقه21 به مترو را به‌عنوان يك بحث درازمدت در دست مطالعه قرار داديم و در كوتاه و ميان‌مدت نيز تلاش كرده‌ايم در گام نخست حداكثر تا 2ماه آينده شبكه اتوبوسراني منظم و قابل‌قبولي را براي دسترسي مردم به مترو و BRT ايجاد كنيم تا مردم بتوانند از مجموعه شهرك‌هاي اطراف به خطوط مترو يا سامانه اتوبوس‌هاي تندرو دسترسي داشته باشند.

قاليباف از انتقال ترمينال غرب از ميدان آزادي خبر داد و گفت: ما بحث ادامه بي‌آرتي به سمت غرب را نيز در دستور كار داريم و در ميان‌مدت مي‌توانيم امتداد بي‌آرتي براي شهروندان منطقه21 را دنبال كنيم. تأكيد شهردار تهران اين بود كه ما وظيفه داريم مشكلات مردم را حل و فصل كنيم و حتي اگر كاري از دست ما بر‌نمي‌آيد، بايد حرمت كنيم و حرف مردم را بشنويم، به‌هرحال مردم صبور هستند و از ما قبول مي‌كنند اما وقتي نه برايشان كار مي‌كنيم و نه با آنها حرف مي‌زنيم، ديگر براي آنها قابل‌قبول نيست.

قاليباف با بيان اينكه بايد تلاش كنيم كيفيت زندگي مردم را در شهر تهران بالا ببريم، اظهار داشت: لازمه ارتقاي كيفيت زندگي در حوزه مادي و معنوي انجام شدن كارهاي متعددي است كه بخشي از اين اقدامات در حوزه وظايف شهرداري نيست، البته نمي‌توانيم بگوييم اين كارها به ما ربطي ندارد بلكه بايد تلاش كنيم با هماهنگي بقيه دستگاه‌ها اين كار را انجام دهيم.

شهردار تهران ابراز داشت: سال‌هاي اولي كه در شهرداري تهران حضور داشتم بالاي 90درصد نامه‌هاي مردمي به موضوعات مرتبط با شهرداري بر‌مي‌گشت اما امروز 90درصد نامه‌هاي مردمي به موضوع شهرداري تهران ربطي ندارد بلكه بيشترين درخواست‌ها مربوط به اشتغال و كار است.

اين نشان مي‌دهد امروز يكي از مشكلات جدي ما در جامعه بحث معيشت و اشتغال است. وي ادامه داد: بايد براي حل مشكل اشتغال تلاش كنيم و تا زماني كه اين موضوع را حل و فصل نكنيم، حتما مردم ما روي آرامش و آسايش را نخواهند ديد چرا كه اين دغدغه مردم است. يك پدر و مادر، فرزند خود را با زحمات زيادي بزرگ كرده‌اند و به دانشگاه فرستاده‌اند تا تحصيل كند. حالا زماني كه اين جوان فارغ‌التحصيل شده، خودش شرمنده پدر و مادر است كه باز هم بايد پول تو جيبي‌اش را از آنها بگيرد.

  • سردار جنگ، سازنده شهر

حجت‌الاسلام حشمتي، امام جماعت مسجد جامع رسول‌اكرم تهرانسر در مراسم روز گذشته از جانب همه ائمه جماعات منطقه21 از محمدباقر قاليباف بابت اقدامات و فعاليت‌هاي عمراني، ترافيكي، فرهنگي و اجتماعي تقدير كرد و از شهردار تهران خواست تا نسبت به احداث يك حوزه علميه در منطقه21 اقدام كند. امام جماعت مسجد جامع رسول اكرم تهرانسر از قاليباف به‌عنوان سردار جهادي نام برد كه يك روز در جبهه‌هاي نور عليه ظلمت جنگيد و امروز در پايتخت شب و روز در فكر عمران و آباداني و بهبود امور فرهنگي شهر است. وي افزود: ما خاك تهران و منطقه21 را خورده‌ايم. يك روزي خيابان‌هاي تهرانسر همه خاكي بود. آب، برق و گاز نداشتيم اما عزيزان ما در سنگر شهرداري عاشقانه براي اين منطقه زحمت كشيده‌اند و براي هميشه از خود باقيات‌صالحات به‌جا گذاشته‌اند.

  • اهميت ترافيكي تقاطع فتح -گلها بر معابر غرب پايتخت

در سال‌هاي گذشته معضل ترافيكي عجيبي در تقاطع بزرگراه فتح و بلوار گلها وجود داشت كه با ساخت اين تقاطع غيرهمسطح بر طرف شده است. به گفته سردار تيمور حسيني، روزانه بخش قابل‌توجهي از تردد دروازه‌هاي تهران از طريق بزرگراه‌هاي غربي شامل بزرگراه شهيد لشكري (مخصوص)، بزرگراه فتح (جاده قديم) و آزادراه تهران كرج انجام مي‌شود؛ به‌طوري كه در محدوده بزرگراه شهيد لشكري و همچنين بزرگراه فتح به واسطه وجود تقاطع‌هاي همسطح، هميشه مشكلات ترافيكي جدي داشتيم. رئيس پليس راهور تهران افزود: هنوز هم در سه‌راه انديشه شهريار به‌دليل همين تقاطع‌ها شاهد اين هستيم كه خودروها مدت زمان طولاني معطل هستند و اين وضعيت در فتح و بلوار گلها نيز وجود داشت.

  • 207 ميليارد تومان هزينه اتمام 70طرح عمران شهري

جمال بافراني، شهردار منطقه21 در مراسم افتتاح 70پروژه عمراني، ترافيكي، زيست‌محيطي، فرهنگي و اجتماعي هزينه افتتاح اين پروژه‌ها را 207ميليارد تومان اعلام كرد و گفت:‌ نه‌تنها مردم منطقه بلكه 8استان غربي و شمال غربي كشور كه براي ورود به تهران بايد از تقاطع فتح - گل‌ها استفاده مي‌كردند از مشكل ترافيك در اين محور در رنج بودند اما امروز با ساخت تقاطع غيرهمسطح فتح- گل‌ها مشكلات ترافيكي چهارراه ايران خودرو و تقاطع فتح-گل‌ها پايان يافت.

افتتاح 6 سراي محله، افتتاح نخستين بوستان ويژه بانوان، ساخت پارك آموزش ترافيك و حل مشكل آبگرفتگي منطقه21 ازجمله اقداماتي بود كه ديروز از سوي شهردار منطقه21 به آن اشاره شد.‌ وي با بيان اينكه در اين منطقه 40كيلومتر بزرگراه وجود دارد، اظهار كرد: 4 بزرگراه شهيد فهميده، شهيد لشكري، فتح و آزادگان در اين منطقه واقع شده‌اند و امسال اقدامات بسياري در حوزه نصب دوربين‌ها، خط‌كشي، روكش و بهسازي آسفالت به انجام رسيده است. به گفته بافراني، يكي از درخواست‌هاي اصلي شهروندان اين منطقه و 23شهرك اطراف آن كنترل تردد كاميون‌هاي سنگين و نيمه سنگين و تأمين پاركينگ براي اين خودروها بود كه به همين منظور شهرداري اقدام به ايجاد 4پاركينگ كرده است .

کد خبر 350981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha