نخست‌وزیر ایتالیا با بیان اینکه کشورش از شرکای تجاری مهم ایران است، بر اهمیت حضور رم در مذاکرات هسته‌ای اروپا با تهران تاکید کرد.

رومانو پرودی در گفتگو با روزنامه دی ولت،  چاپ آلمان که مهر خبر آن‌را منتشر کرد،  با انتقاد تلویحی از موضع برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه مبنی بر اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران گفت: من به هیچ‌وجه نمی‌توانم ایده اروپا مبنی بر اعمال تحریم علیه ایران را متوجه شوم.

نخست وزیر ایتالیا با طرح این پرسش که آیا باید تجارت جهانی را تنها در دست روسیه و چین قرار دهیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایتالیا محسوب می‌شود، رم تاکنون موضع صحیحی در برابر مواضع اروپا در قبال تهران اتخاذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: من متوجه این نکته نیز نشده‌ام که چرا ایتالیا نباید به‌عنوان یکی از طرف‌های مهم اروپایی با ایران بر سر موضوع هسته‌ای وارد مذاکره شود.

نشست آینده 1+5

در همین حال به گزارش ایسنا، شان مک‌کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه‌شب اعلام کرد که معاونان سیاسی وزرای امور خارجه گروه موسوم به 1+5 اوایل نوامبر (هفته آینده) درباره برنامه هسته‌ای ایران در یکی از کشورهای اروپایی که احتمالاً انگلیس است، دیدار خواهند کرد.

کد خبر 35085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز