وزیر کشور تاکید کرد: مصمم هستیم در سال جاری انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم و در این زمینه با شورای نگهبان هم توافقات خوبی داشته‌ایم که هنوز نهایی نشده است اما امیدواریم به زودی نهایی شود.

مصطفی پورمحمدی روز جمعه چهارم آبان، در سخنانی در جمع خبرنگاران در کاشان که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، درباره تمهیدات برگزاری انتخابات دوره هشتم با بیان این مطلب گفت: در سال جاری به عنوان اولین سال در تاریخ انتخاباتی کشور، با برگزاری انتخابات الکترونیک، یک انتخابات جدید، سالم و قوی را با تجهیزات بیشتر و قوی‌تر خواهیم داشت.

تمهیدات وزارت کشور

رئیس شورای امنیت کشور ادامه داد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و کارهای فراوانی نیز در این زمینه صورت گرفته، همچنین بخش‌نامه‌های مختلفی را به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام کرده‌ایم که تعیین حوزه‌های انتخاباتی، تعیین محل شعب اخذ رای و تهیه مقدمات کار نمونه‌ای از آن است.

پنجمین گردهمایی استانداران سراسر کشور نیز در سال 86 که امروز در وزارت کشور برگزار می‌شود،‌ موضوع برگزاری انتخابات بررسی خواهد شد.

اظهارات دانشجو

استاندار تهران اعلام کرد: هر زمان که وزارت کشور اعلام کند، استانداری آمادگی دارد آرای انتخابات را به صورت رایانه ای شمارش کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که صبح دیروز در استانداری برگزار شد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این آمادگی از همین امروز برای شمارش رایانه ای آرای انتخابات به لحاظ نرم افزاری با بازخوانی وپانچ کردن وجود دارد.

کد خبر 35082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز