آوا زمانی: عجایب هفت‌گانه‌ی جهان شنیده بودیم، عجایب هفت‌گانه‌ی طبیعت چه‌طور؟ هفت اثر طبیعی شگفت‌انگیز که به انتخاب و رأی مردم از سراسر دنیا به‌عنوان عجایب هفت‌گانه‌ی زمین انتخاب شده‌اند.

دوچرخه شماره ۸۵۱

بد نیست بدانید نتایج این نظرسنجی در مؤسسه‌ي «هفت عجايب جديد» با مشارکت بیش از 100 میلیون نفر در سال 2011 میلادی اعلام شد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  خلیج «ها لونگ» نام خلیجی در ویتنام است که به معنی نازل‌شدن اژدهاست. این خلیج به تاریخچه و قدمتی که دارد معروف است و گونه‌های متنوع جانوری گیاهی در آن زندگی می‌کنند.

گفته می‌شود موجودات پیش از تاریخ در این منطقه زندگی می‌کردند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  «ججودو» جزیره‌ای در کره‌ی جنوبی است که یک کوه آتشفشان در مرکز آن قرار دارد. آب و هوایی معتدل دارد و دمایش حتی در زمستان به ندرت به زیر صفر می‌رسد.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  رودخانه‌ا‌ی معروف «آمازون» در آمریکای جنوبی، پرآب‌ترين رود دنیاست. اين رودخانه كه به اقيانوس اطلس مي‌ريزد، انشعابات زیادی دارد و به گفته‌ی برخی کارشناسان درازترین رود دنیا به‌شمار مي‌آيد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های آمازون، طبیعت شگفت‌انگیز و متنوعی‌ است که در اطراف آن خلق شده است.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  «کومودو» یکی از 17هزار و 500 جزیره‌ی اندونزی است. اژدهای کومودو یا بزرگ‌ترین مارمولک جهان در این جزیره‌ی 390 کیلومتر‌مربعی زندگی می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  آبشاری نعلی‌شکل در آرژانتین که از صدها آبشار تشکیل شده است. جالب است بدانید آبشار «ایگواسو» بسیار بزرگ‌تر از آبشار معروف نیاگاراست.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  «تیبل» به معنی میز، نام کوهی در «کیپ تاون» آفریقای جنوبی‌ است. قله‌ی این کوه مسطح است وگستره‌ای به طول سه کیلومتر دارد. بیش‌تر مواقع سال قله‌ی کوه با مه غلیظی پوشانده شده که به آن «رومیزی» می‌گویند.

 

دوچرخه شماره ۸۵۱

  پارک ملی «پورتوپرنسس» از جاذبه‌های طبیعی کشور سرسبز فیلیپین است. وجود گونه‌های منحصربه‌فرد گیاهی وجانوری در این منطقه، به آن شهرت جهانی داده است.

کد خبر 350745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha