گروه اجتماعی‌: قطع ارتباط بین مصرف‌کننده و توزیع‌کننده مواد‌مخدر از سیاست‌های مدیریت بر مصرف ستاد مبارزه با مواد‌مخدر است.

سعید صفاتیان مدیر کل امور درمان بازپروری و حرفه آموزی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، که به مناسبت برپایی همایش درمان‌های سوء مصرف مواد ‌مخدر که 8 تا 10 آبان ماه در بیمارستان میلاد تهران برپا می‌شود سخن می‌گفت با اعلام این مطلب گفت: با توجه به آمار تقریبی معتادان تزریقی و پر خطر در کشور که حدود 300 هزار تن برآورد شده اند، درمان‌های نگهدارنده با متادون و بوپرنورفین به ترتیب جزو اولویت‌های نخست درمانی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر است.

وی با اشاره به اینکه از اهداف این ستاد، همچنین استفاده گسترده‌تر از بوپرنورفین است، یاد آور شد: خوشبختانه امکان تولید 2 داروی فوق در داخل کشور میسر بوده و مشکلی از نظر تأمین این داروها وجود ندارد.

صفاتیان گفت: با توجه به رابطه تنگاتنگ ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با مراکز دانشگاهی به ویژه مرکز مطالعات اعتیاد از یک سو و از دیگر سو اهمیت درمان‌های نگهدارنده در کشور، نخستین همایش درمان‌های سوء مصرف مواد‌مخدر از سوی مرکز مطالعات اعتیاد با همکاری ارگان‌های دست‌اندر‌کار مواد‌مخدر برپا می‌شود که قصد داریم همزمان با برپایی این همایش جدید‌ترین آمار مربوط به معتادان تزریقی و پرخطر را اعلام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی بودجه 20 میلیارد تومانی برای دستگاه‌ها شامل وزارت بهداشت، سازمان‌های بهزیستی و فنی و حرفه‌ای برای سال 86، راه اندازی مراکز دولتی، مراکز ( گذری )، مراکز افزایش دسترسی، مراکز درمان‌های نگهدارنده بامتادون، درمان معتادان در زندان‌ها، تأسیس مراکز سرپناه و مراکز تی سی سازمان بهزیستی‌، در کنار فعالیت‌های آموزشی این ستاد از جمله حمایت از کلیه همایش‌های مرتبط با موضوع اعتیاد را از جمله اقدامات این ستاد برشمرد.

کد خبر 35062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز