یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

آشپزی > ترجمه‌ی علی مولوی: گاهی پیش می‌آید که خیلی گرسنه‌اید و هیچ غذای آماده‌ای ندارید. نه حوصله‌ی نان و پنیر را دارید و نه نیمرو! دلتان یک غذای گرم و خوش‌مزه می‌خواهد؛ شاید خوراک لوبیاچیتی با سس باربیکیو!

دوچرخه شماره ۸۵۰

1. يك قوطي كنسرو لوبياچيتي برداريد و آن را به مدت 20 تا 30 دقيقه در آب جوش و با شعله‌ي ملايم بجوشانيد.

2. قوطي را باز كنيد و لوبياها را در يك تابه بريزيد. كمي سس باربيكيو به آن اضافه كنيد و هم بزنيد. شعله را كم كنيد و بعد از پنج دقيقه زير تابه را خاموش كنيد.

3. چند تكه نان تُست را در تُستر بگذاريد تا كمي برشته شوند. بعد روي آن كمي كره بماليد.

4. نان را داخل يك ظرف سوپ‌خوري بگذاريد و خوراك لوبيا را روي آن بريزيد. مراقب باشيد كه خوراكتان خيلي آبكي و رقيق نباشد. اگر رقيق بود، بگذاريد كمي ديگر روي شعله‌ي گاز بماند.

 

  • چه‌طور لوبيا بپزيم؟

ما در اين‌جا براي سرعت كار از كنسرو لوبياچيتي استفاده كرده‌ايم، اما شما اگر فرصت داشته باشيد مي‌توانيد از لوبياچيتي پخته استفاده كنيد كه هم سالم‌تر است و هم مثل كنسرو، شكر ندارد و بي‌خودي چاق نمي‌شويد!

براي پختن لوبياچيتي لازم است لوبياها را از شب قبل خيس كنيد و بهتر است يكي دوبار آب آن را عوض كنيد. وقتي خواستيد لوبياها را بپزيد، مراقب باشيد كه آب لوبياها تمام نشود و ته نگيرد.

هروقت هم خواستيد به آن آب اضافه كنيد، حتماً آب جوش اضافه كنيد. اضافه‌كردن آب سرد باعث مي‌شود لوبياها ديرتر بپزند. نمك‌، فلفل و كمي روغن را هم فراموش نكنيد. ضمن اين‌كه يادتان باشد رب گوجه‌فرنگي را در آخرين مرحله‌ي پخت به آن اضافه كنيد.

 

  • فوت آخر!

كمي جعفري خرد‌شده و پنير چدار رنده‌شده، اين خوراك را ويژه‌تر مي‌كند!

کد خبر 350228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha