همشهری آنلاین: هزاران فیلیپینی خارج از کاخ ریاست جمهوری این کشور تجمع کردند و با به آتش کشیدن پرچم آمریکا خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

تظاهرات ضدآمریکایی هزاران بومی فیلیپین

به گزارش ایرنا، این تجمع کنندگان همچنین خشونت روز چهارشنبه پلیس فیلیپین در برابر دانشجویان معترض مقابل سفارت آمریکا در مانیل را محکوم کرده و از 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین خواستند افسران پلیس خاطی را مجازات کند.

این معترضان به حضور آمریکا در فیلیپین که از افراد بومی و جناح چپ این کشور تشکیل می شد با حمل پلاکاردهایی با مضمون محکومیت حضور نظامیان آمریکا در فیلیپین و اقدام خشن پلیس، خواستار اجرای عدالت شدند.

رهبر دانشجویان معترض که روز چهارشنبه در حرکت خشونت آمیز پلیس فیلیپین با خودرو ون نیز مصدوم شده بود، عصا به دست در این تظاهرات سه کیلومتری شرکت داشت.

پلیس می گوید که معترضان روز چهارشنبه مجوز برای تجمع اعتراض آمیز علیه آمریکا دریافت نکرده بودند. 9 افسر پلیس و راننده خودرو ون پلیس که باعث مصومیت چند نفر شد، پس از این جریان روز پنجشنبه از پست های خود عزل شدند.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'رناتو ریِز' دبیرکل گروه فعالان چپ گرای ملت فیلیپین نیز روز جمعه از موضع 'رودریگو دوترته' رئیس جمهور کشورش در مورد 'جدایی' مانیل از آمریکا استقبال کرد.

وی در یک بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد که رئیس جمهوری فیلیپین باید در نامه ای به آمریکا به توافقنامه همکاری و پیمان دفاعی با واشنگتن پایان دهد.

وی اعلام کرد مانیل باید از آمریکا برای درد و رنج مردم و ضایعات ناشی از پایگاه های نظامی سابق آمریکا در فیلیپین غرامت دریافت کند.

کد خبر 350193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha