شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امورخارجه آمریکا ، کارمندان این وزارتحانه را در صورت نپذیرفتن ماموریت در عراق، اخراج خواهد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: احتمال دارد برخی از دیپلمات‌های این کشور را به اجبار به کار در سفارت آمریکا در بغداد وادار کند.

هاری توماس رییس منابع انسانی وزارت امورخارجه آمریکا در این باره اعلام کرد: به 250 نفر از کارکنان وزارت خارجه گفته خواهد شد که آن‌ها نامزد‌های اصلی برای تصدی 50 پست در سفارت آمریکا در بغداد هستند.

توماس افزود: اگر تعداد کمی داوطلب رفتن به عراق شوند، به برخی از آن‌ها دستور عزیمت به این کشور داده خواهد شد و برخی دیگر اخراج خواهند شد. توماس ابراز امیدواری کرد دیپلمات‌ها به اندازه مورد نیاز داوطلب خدمت در عراق شوند، در غیر این صورت ما گزینه‌های زیادی خواهیم داشت که یکی از این گزینه‌ها اخراج کارمندان از وزارت امورخارجه است.

او افزود: کاندیدا‌های اصلی تصدی احراز سمت در سفارت آمرکیا در عراق روز دوشنبه 29 اکتبر از طریق پست از کاندیداتوری خود با خبر خواهند شد.

کار در سفرات آمریکا در بغداد به دلیل وضعیت امنیتی عراق از جمله سخت ترین مشاغل در وزارت امورخارجه آمریکا تلقی می‌شود، زیرا کارمندان سفارت آمریکا در عراق با خطرات جانی و امنیتی مواجه هستند و قادر نخواهند بود همسران و فرزندان خود را به دلیل شرایط امنیتی با خود ببرند.

پیشتر افراد داوطلبانه برای تصدی سمت‌های دیپلماتیک در سفارت آمریکا در عراق خود را کاندیدا می‌کردند، اما از این پس این امر با تهدید و ارعاب انجام خواهد گرفت.

کد خبر 35019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز