شهردار تهران با بیان اینکه امروز جبهه‌های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده است، تصریح کرد:

قالیباف

همانطور که در آن صحنه با تکفیری‌ها و کسانی که سرباز و ایادی مستقیم استکبار هستند و جور استکبار را می‌کشند مبارزه می‌کنیم،
در داخل كشور هم بايد براي خدمت به اين مردم، پيشرفت كشور، حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي كشور مبارزه كنيم.محمدباقر قاليباف كه در يادواره«شهداي مدافع حرم فاتحين» سخن مي‌گفت، در ادامه سخنانش گفت: اگر آنجا در عرصه مبارزه بدرخشيم، اما جوانان ما به‌خاطر مشكلات اقتصادي، بيكاري، فقر و آسيب‌هاي اجتماعي از دست ما بروند، اين هم ظلم بزرگي است. هر كسي كه تلاش كند چنين اتفاقي در كشور نيفتد و بتواند بخشي از اين مشكلات را حل كند، مجاهدت بزرگي انجام داده است.

شهردار پايتخت تصريح كرد: امروز تلاش در هر عرصه‌اي كه باعث افتخار نظام است، مجاهدت است و هر كوتاهي كه باعث شود اين ضعف بر جمهوري اسلامي وارد شود تا دشمنان ما در بحث فقر، فساد و تبعيض بر ما خرده بگيرند، ضعف ماست و ظلم به خون شهدا، امام(ره) و رهبري خواهد بود.

محمدباقر قاليباف با بيان اينكه پيشرفت امروز ما در گرو روحيه فرهنگ جهاد و شهادت است، ابراز داشت: فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسيني به ما ياد داد كه دقيقا بتوانيم اين شناخت را به‌موقع در تكليف و در عمل داشته باشيم. قاليباف با طرح اين سؤال كه چرا از شهداي «غريب و مظلوم» مدافع حرم نام مي‌بريم؟ گفت: بدون‌شك شهداي مظلوم و غريب مدافع حرم اين فرهنگ حسيني به‌معناي تشخيص موقعيت براي انجام تكليف را به‌درستي فهم كردند و بعد از آن به اين تكليف نيز عمل كردند.

وي افزود: در سال‌هاي بعد از دفاع‌مقدس و در حوادثي كه هنوز يك دهه از آن نگذشته است، در همين خيابان‌هاي تهران روزهايي را ديديم كه برخي شعار دادند «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران». اين شعار يعني نشناختن فرهنگ حسيني و نفهميدن تكليف. با صراحت عرض مي‌كنم كه آنها نه انقلاب و نه فرهنگ اسلامي را شناخته‌اند و نه به فرهنگ انساني اعتقاد دارند؛ حتي شعار جانم فداي ايران هم يك شعار كذب است. به گفته او اين شعار بزرگ‌ترين خيانت به ايران بود.

شهردار تهران گفت: بسياري مي‌گفتند كه جوانان دهه70 ديگر بچه‌هاي دهه60 و مثل بچه‌هاي دوران جنگ نيستند، اما ديديم كه آنها امروز در ميداني حضور پيدا كرده‌اند كه اقرار مي‌كنم از دفاع‌مقدس سخت‌تر است. حتي آمادگي، شرايط موجود، دوري از سرزمين و خانواده، غربت، مانوس‌نبودن با محيط و سختي‌هاي متعدد ديگري وجود دارد اما آنها شجاعانه ايستادند و جنگيدند.

وي افزود: امروز اگر اين توفيق از بنده گرفته شده است كه در جمع شما و در كنار دوست و همرزم عزيزم حاج قاسم سليماني در آن ميدان با شما بجنگم، اما بنده و همه همكارانم در شهرداري تهران مكلف هستيم كه هر چه در توان داريم، بدون هيچ محدوديتي در خدمت شما خانواده‌هاي معظم شهدا و در پشتيباني از عرصه مجاهدت در ميدان استكبارستيزي باشيم.

قاليباف گفت: با توجه به اينكه بارها در اين زمينه زخم‌زبان‌هاي متعددي شنيده‌ايم اما به اين افتخار مي‌كنيم و خدمت به شما را افتخار بزرگي مي‌دانيم؛ غير از اين هم از بنده و هم‌صنف‌هاي من پذيرفته شده نيست چرا كه در غير اين صورت فرداي قيامت مديون شما خواهيم بود.

در همين همايش قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت هم گفت: اگر آرامشي در كشور داريم سبب آن شما هستيد و همچنين لطف خداوند متعال و حضرت بقيه‌الله(عج‌) است و به‌خاطر حضور مردم و زنان مومن و نيكوكاري است كه در اين كشور هستند.
سردار محمد‌علي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران هم طي سخناني در اين همايش گفت: وضعيت ايران امروز به‌گونه‌اي است كه حتي كشورهاي ديگر براي تعيين سرنوشت سوريه اعتراف مي‌كنند كه بايد با ايران مذاكره كنند.

کد خبر 350103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha