همشهری آنلاین: در آخرین روز اولین ماه پاییزی بیش از ۴۰ افتتاحیه در گالری‌ها و نگارخانه های پایتخت برگزار می‌شود.

تجسمی

به گزارش مهر، آخرین روز مهرماه گالری‌های پایتخت شاهد برپایی نمایشگاه‌های متنوع و متعددی هستند. گرچه در این هفته برپایی نمایشگاه عکس به نسبت دیگر هفته‌ها کاهش چشمگیری دارد اما برپایی نمایشگاه‌های مجسمه، نقاشی و تصویرسازی همچنان گالری‌ها را به تسخیر خود درخواهند آورد و برپایی نمایشگاه‌های متعدد گروهی باعث شده در این هفته اکثر گالری‌ها با نام‌های هنرمندان به نامی نمایشگاه‌های خود را برپا کنند. در ادامه نگاهی داریم به برخی از این افتتاحیه‌ها که جمعه ۳۰ مهرماه برپا خواهد شد.

گالری آریانا: کامبیز درم بخش نمایشگاه و حراج ۵۰۰ اثر خود را  که محصول بیش از ۴ دهه فعالیت هنری اوست با قیمت‌های ۱۰۰ هزار تومان به حراج می‌گذارد. کارهای گران قیمتی‌تری هم در این نمایشگاه هستند که روی بوم خلق شده‌اند.نمایشگاه و حراج آثار کامبیز درم بخش روز جمعه ۳۰ مهرماه در گالری آریانا افتتاح می‌شود و تا ۱۴ آبان‌ماه در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

گالری ثالث: علیرضا رشیدی نمایشگاه خود با نام «آگاهی» را بر اساس نقاشی نقوش قدیمی بر فرم کلی جمجه جمعه ۳۰ آبان در گالری ثالث برپا می‌کند. ده اثر در ابعاد متنوع در این نمایشگاه ارائه می‌شود. نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا رشیدی تا ۱۲ آبان ماه در گالری ثالث واقع در خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

گالری گلستان: بهرام دبیری مجموعه‌ای از آثارش که مربوط به دهه ۶۰ است با عنوان «دشنه در دیس» در گالری گلستان به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه ۲۳ اثر طراحی با قلم سیاه روی مقوا را به نمایش می‌گذارد که مربوط به دهه ۶۰ شمسی و زمانی است که کشور درگیر جنگی نابرابر بود. این آثار در ابعاد ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر است و از روز پنجشنبه (سی‌ام مهرماه) تا پنجم آبان ماه در گالری گلستان واقع در دروس ، خیابان شهید کماسایی ، شماره ۳۴  به نمایش درمی‌آید.

گالری آرت سنتر: نمایشگاه «نقش مهر» با نمایش آثار تعدادی از هنرمندان به مناسبت بزرگداشت مولانا ۳۰ مهرماه در گالری آرت سنتر افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون حمید طلوعی فر، بهنام کامرانی، سالار احمدیان، علی شیرازی، عین الدین صادقی، مهدی نبوی، مریم سالور، کتایون مقدم، میرمولا ثریا، ابراهیم الفت، محسن دایی نبی، ابوالفضل رفیعی، علیرضا سعادتمند، علی اسماعیل لو، امیر صادق تهرانی، جلال الدین مشمولی، مهرداد صدری، سحر صالحی، امیتیس سلطانی (عباسیون)، حمیدرضا رحیمی نژاد، محمدرضا عموزاده، حامد مشیتی، ساویز شالچیان، فرناز اخلاقی، بابک حقی، محمد فرنود، محیا طلوع کیان، کاظم خراسانی، سامان آفریدند، آزاده مظهر سرمدی، نوشین ایپکچی، ناصر عزیزی، احمد آریامنش و آیین شاهرودی به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایشگاه «نقش مهر» از ۳۰ مهر تا ۵ آبان در گالری آرت سنتر واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵ برقرار خواهد بود.

نگارخانه خیریه بهنام دهش پور: نمایشگاه عکس های نصرالله کسراییان از روز جمعه ۳۰ مهرماه در نگارخانه موسسه خیریه بهنام دهش پور گشایش می یابد. بخشی از عواید حاصل از این نمایشگاه صرف تأمین هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد. این نمایشگاه تا ۷ آبان در نگارخانه موسسه خیریه بهنام دهش پور در خیابان شهید لواسانی(فرمانیه)، خیابان شهید جباریان(فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ برپاست.

گالری ایده: نمایشگاه نقاشی غزل امینی جمعه ۳۰ مهرماه در گالری «ایده» به آدرس خیابان کریم خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه ۱۸ برگزار می‌شود و این نمایشگاه، تا ۶ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ دایر است.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه خوشنویسی «به یاد عشق و استاد» شامل ۴۵ اثر از سید محمود علوی در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود. نمایشگاه «به یاد عشق و استاد» به یاد میرزا غلامرضا اصفهانی خوشنویس دوران قاجار و حمید غبرانژاد برپا می شود و آثار در سه سبک شیوه قدما «دوره قاجاریه»، لایه چینی قدیم و نقاشی خط پتینه است. نمایشگاه خط «به یاد عشق و استاد» از ۳۰ مهر ماه تا ۸ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نگر: نمایشگاه نقاشی های مهرناز غفوریان با عنوان «سیاه-سفید» جمعه ۳۰ مهرماه در گالری نگر برپا می‌شود.این نمایشگاه تا ۵ آبان‌ماه در گالری نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم برپاست.

گالری پردیس سینمایی ملت: نخستین نمایشگاه «هنر و اچ آی وی/ ایدز» با دبیری هنری کتایون مقدم برای حمایت از کودکان مبتلا به اچ آی وی/ ایدز، ۳۰ مهر ماه جاری با حضور هنرمندان هنرهای تجسمی، سینما و علاقمندان به هنر در گالری پردیس سینمایی ملت تهران افتتاح می شود.این نمایشگاه تا ۷ آبان ماه امسال در پردیس سینمایی ملت تهران برپا خواهد بود.

گالری ژینوس: نمایشگاه نقاشی های شقایق احمدیان با عنوان «استهلاک ۲» جمعه ۳۰ مهرماه در گالری «ژینوس» افتتاح می شود. نمایشگاه «استهلاک ۱» اولین نمایشگاه انفرادی احمدیان در شهر تهران مردادماه امسال در گالری «رج» به نمایش در‌آمد. علاقمندان می‌توانند ۳۰ مهرماه تا ۴ آبان ماه در خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان فاطمی، پلاک ۲۱ از نقاشی های احمدیان دیدن کنند.

گالری سیحون ۲: نمایشگاه «گزارش یک وضعیت» با نمایش ۱۰ اثر از مجسمه‌های هادی محب علی جمعه ۳۰ مهرماه در گالری «سیحون ۲» به نمایش در می آید. ۱۰ مجسمه از آثاری که امسال خلق کرده ام را جمعه ۳۰ مهرماه برای نمایش و فروش به گالری «سیحون ۲»  می آورم. یکی از این آثار بزرگ است و باقی آثار در ابعادی نزدیک به هم ساخته شده اند. گالری سیحون در خیابان مقدس اردبیلی ،خیابان پسیان، خیابان سینایی ،پلاک۲۴ واقع است.

گالری شیرین: نمایشگاه عکس های ۲۶ عکاس زن در حالی جمعه ۳۰ مهرماه در گالری شیرین با گردآوری امیرحسین حشمتی افتتاح می شود که در مجموع ۱۸۰ عکس در این نمایشگاه روی دیوار می رود. در این نمایشگاه عکس هایی از  از رعنا جوادی، هنگامه گلستان، غوغا بیات، نغمه قاسملو، مهروا آریون، مهشید نوشیروانی به عنوان عکاسان نسل اول و از شادی قدیریان، کتایون کرمی، کیمیا رهگذر، آزیتا سمناک، نازلی عباسپور به عنوان عکاسان نسل دوم و از آبنوس البرزی، مریم تخت کشیان، باران جعفری، سمیه جعفری، زهرا خرمی، گوهر دشتی، مریم رحیمیان، هلیا رضایی، کمند رضوی، مریم سعید پور، نسیم گلی، یلدا معیری، تهمینه منزوی، حنا میرجانیان و همیلا وکیلی به عنوان عکاسان نسل سوم به نمایش در می آید. گالری شیرین در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ واقع شده است.

گالری شکوه: نمایشگاه نقاشی های مهرداد جمشیدی جمعه ۳۰ مهر ماه در گالری «شکوه» برپا می شود.آثار وی در این نمایشگاه تم اجتماعی دارند و شامل نقاشی های فیگوراتیو و منظره است که همگی به صورت رئال در ابعادی متفاوت کار شده اند. نمایشگاه نقاشی های مهرداد جمشیدی تا یازدهم آبان ماه در گالری واقع خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک ۱۹ دیدن کنند.

گالری والی: آثار سیروان کنعمانی شامل ۲۴ اثر رنگ روغن با موضوع برداشتی متفاوت و آزاد با گرایش اکسپرسیونیسم و فوویسم از درخت و آب و انسان معاصر و همچنین خانه ها جمعه ۳۰ مهرماه در گالری والی برچا می شود. این نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه انفرادی سیروان کنعانی است که در گالری والی تهران برگزار می شود. او تاکنون در بیش از ۲۵ نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی و عکس نیز حضور داشته است. گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

گالری شلمان: نمایشگاه «خط محبوبه محبوب» با آثار امیرعلی الهی که تاکنون سه نمایشگاه در داخل و خارج از ایران برپا داشته و ابداع کننده خط محبوبه محبوب است جمعه ۳۰ مهرماه در گالری شلمان واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپا می‌شود.

گالری مهرآوا: به مناسبت ده سالگی گالری مهروا نمایشگاه گروهی با حضور چهل و شش هنرمند در روز جمعه ۳۰ مهر برگزار می شود. این نمایشگاه تا ۱۰ آبان در این گالری واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی( آبان جنوبی)، شماره ۳۸ برپاست.

نگارخانه احسان: نمایشگاه «اسرار» جمعه ۳۰ مهر در نگارخانه احسان واقع در  اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲  برپا می شود. دراین نمایشگاه ۱۲ اثر رنگ روغن روی بوم روی از آثار رضا و آیدا ملک زاده دیوار می‌رود. آثاری که در آن به نمایش گذاشته خواهد شد از فضای ذهنی نقاش نشات گرفته است.

کد خبر 350070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha