مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

در دومین روز اجلاس جهانی اسکان بشر که هم‌اکنون در شهر کیتوی اکوادور درحال برگزاری است نشستی تحت عنوان حکمرانی شهری، ظرفیت و توسعه نهادی برگزار شد که اداره‌کننده آن رئیس مرکز ارتباطات وامور بین‌الملل شهرداری تهران بود.

شهرام گيل آبادي كه به نمايندگي از محمدباقر قاليباف در اجلاس اسكان بشر شركت كرده است با بيان اينكه برخي محله‌هاي تهران سابقه تاريخي 200ساله دارند، گفت: دستاوردهاي شهر تهران از مديريت محله‌ها آغاز مي‌شود. درواقع در محله‌ها بررسي مي‌كنند كه شهروندان چه نيازهايي دارند.

اين نيازها تبديل به پروژه‌هاي شهري مي‌شود و مديريت شهري موظف است تا نيازهاي مردم را براي زيست شهري بهتر مرتفع كند. وي احداث و توسعه سراهاي محله را ازجمله دستاوردهاي مديريت شهري تهران دانست و گفت: در اين مكان مردم گرد هم مي‌آيند و با مديريت شهر در اداره امور مشاركت مي‌كنند زيرا معتقديم بايد حرف شهروندان را بشنويم و به نيازهايشان توجه كنيم و در برنامه‌ريزي براي شهرمان حتما اين نيازها را مورد توجه قرار دهيم.

شفافيت در عملكرد مديريت شهري از ديگر شاخصه‌هاي مديريت كلانشهر تهران بود كه از سوي گيل‌آبادي به آن اشاره شد. وي گفت: از آنجا كه مديريت در شهر تهران مشاركت گرا و مردمي است، چيزي براي پوشيده ماندن وجود ندارد. وي محله محوري را شاخصه ديگر مديريت شهري در پايتخت جمهوري اسلامي دانست و افزود:

كارآمدي، اثربخشي و پيرو قانون بودن ديگر شاخصه‌هاي اين نوع مديريت است، بدون شك اجراي اين شاخصه‌ها فساد را به حداقل مي‌رساند و امنيت را مورد توجه قرار مي‌دهد. گيل آبادي مديريت شهري در تهران را به مثابه يك نهاد اجتماعي مطرح كرد و گفت:‌ با اين رويكرد مديريت شهري تجلي توسعه اجتماعي و باعث ارتقاي سطح و كيفيت زندگي شهروندان مي‌شود.

  • نامگذاري مكاني در كيتو به نام تهران

رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در حاشيه اجلاس اسكان بشر با ادواردو حسين معاون شهردار كيتو و رئيس هيأت مديره مسكن اجتماعي اين شهر نيز ديدار و گفت‌وگو كرد. گيل آبادي در اين ديدار ضمن اشاره به پيشينه تاريخي شهر تهران به موفقيت‌هاي پايتخت جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌هاي شهري همچون حمل ونقل عمومي و مترو، فضاي سبز و جمع‌آوري پسماند پرداخت و گفت:

ما در تهران سيستم حمل‌ونقل عمومي را به‌صورت تركيبي هدايت مي‌كنيم البته تا رسيدن به حد مطلوب فاصله داريم اما با سرعت مناسب در مسير صحيح در حال حركت هستيم.وي درمورد جمع‌آوري و دفع پسماند نيز گفت: در تهران روزانه بالغ بر7هزار تن زباله جمع‌آوري مي‌شود كه بخشي از آن با استفاده از زباله سوز به برق و انرژي تبديل مي‌شود و در تلاش براي توسعه اين تكنولوژي هستيم. گيل آبادي به نمايندگي از شهردار تهران از شهردار شهركيتو براي حضور درتهران و انجام همكاري‌هاي متقابل دعوت كرد.

کد خبر 350010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha