همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دو هزار، نیروی متخصص در ۲۷ رشته تخصصی، در ۵۸۰ بیمارستان و ۳۷۸ شهر کشور، آبان ماه، توزیع می‌شوند.

پزشک

به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، دکتر محمد آقاجانی، در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان درمان در مرکز همایش‌های برج میلاد، اظهار داشت: یک هزار و 600 نفر از متخصصان در مناطق محروم و کمتر برخوردار توزیع می‌شوند.

وي افزود: توزیع دو هزار متخصص در کشور بخش قابل توجهی از نیازها را تامین مي‌کنند اما در برخی از رشته‌ها مانند جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی و ارتوپدی همچنان با کمبود متخصص روبرو هستیم.

آقاجاني، بیشترین تعداد متخصصان توزیع شده در کشور در آبان ماه را مربوط به رشته‌های داخلی بزرگسالان، کودکان و زنان و زایمان عنوان کرد و افزود: بر اساس استانداردهای جهانی در حال حاضر یک سوم از متخصصان را در اختیار داریم و لازم است تا برای توسعه دقیق آموزش عالی پزشکی در رشته‌های عمومی و برخی رشته‌های تخصصی برنامه ریزی کنیم.

معاون درمان وزير بهداشت با اشاره به توزیع متوازن متخصصان در کشور، یادآور شد: این تعداد پزشک متخصص به تناسب در کشور توزیع می‌شوند تا عدالت در خدمات به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار محقق شود همچنین استان تهران از نیروی درمانی متخصص سهمی ندارد و تعدادی از متخصصان اعضای هیات علمی برای تربیت متخصص جذب می‌شوند و توزیع نیروی درمانی متخصص در تمام استان‌ها به جز تهران است.

آقاجانی اظهار داشت: یکی از فاکتورهای توزیع متخصصان در کشور، درآمد است و زمانی که با کمبود شدید متخصص در برخی از رشته‌ها مواجه هستیم، یک متخصص باید کار چندین متخصص را انجام دهد و حجم کار بسیار زیاد است و در برخی موارد یک متخصص، کل بیماران یک استان را پوشش می‌دهد بنابراین ما به دنبال متناسب سازی درآمد و حجم کار هستیم.

وی با بیان اینکه برای ماندگاری پزشکان در مناطق مختلف در طرح تحول سلامت برنامه‌های ویژه ای داریم، افزود: در برخی از شهرهای کوچک مانند ابوموسی که بیمارستان‌های حاکمیتی دارند و یا در شهرهای مرزی و دورافتاده، برای ماندگاری پزشکان حقوق ثابت ماندگاری پرداخت می‌شود اما در مناطق محرومی که تعداد بیماران کافی است، به جای پرداخت حقوق ثابت، پرداخت عملکردی انجام می‌شود و درآمد پزشکان و متخصصان در مناطق محروم با مناطق برخوردار متفاوت است.

کد خبر 349992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha