همشهری آنلاین: شورای پول و اعتبار بر تسریع در تکمیل طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی تاکید کرد و اثر آن را برای شفاف‌سازی وسیع و عمیق ارزیابی، و از دست اندرکاران این طرح قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای مزبور در تازه‌ترین جلسه خود، گزارش بانک مرکزی در مورد فرایند و پیشرفت طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی را بررسی کرد.

اعضای اين شورا ضمن اعلام پشتیبانی کامل از برنامه‌های در حال اجرای آن، با توجه به اثر وسیع و عمیق اجرای این طرح بر شفاف‌‌سازی و نظارت کامل خزانه‌داری کل کشور به منظور دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت، دسترسی حداکثری و به موقع دولت به درآمدهای خود، جلوگیری از سوء استفاده از منابع دولت و رفع آثار سوء رسوب این وجوه در بانک‌های تجاری را خاطرنشان ساختند.

همچنین کارایی سیاست‌های پولی و نیز به کارگیری تمام منابع بانک مرکزی برای تسریع در تکمیل این طرح مورد تاکید قرار دادند.

طرح ملی انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی با توجه به ابعاد گسترده و متعدد حساب‌های مورد نظر، طرحی حاکمیتی به شمار می‌آید که اقدام و پیاده‌سازی آن بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

طرح یاد شده به استناد اصل 53 قانون اساسی و با توجه به مفاد ماده 94 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و دستورالعمل مربوطه در 25 مهر 1391 به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

کد خبر 349948

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha