دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

سفرهای بین‌المللی نماینده ایران در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان هشتاد‌و‌نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار همچنان ادامه دارد و «فروشنده» پس از حضور موفق در کانادا، به‌زودی در ۲ رویداد معتبر در آمریکا و هندوستان روی پرده می‌رود.

فیلم

به گزارش همشهري، تازه‌ترين تجربه كارگرداني اصغر فرهادي كه به پيش‌بيني كارشناسان يكي از بخت‌هاي جدي حضور در ميان نامزدهاي كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان است، هفته گذشته در سي و پنجمين جشنواره فيلم ونكوور در كانادا به نمايش درآمد و مورد پسند و استقبال تماشاگران قرار گرفت. فروشنده پس از «اينجانب، دانيل بليك» به كارگرداني كن لوچ، عنوان غيررسمي دومين فيلم بين‌المللي محبوب را از آن خود كرد.

نكته جالب اينكه هر دو فيلم محبوب جشنواره ونكوور، بهار گذشته در شصت و نهمين جشنواره كن خوش درخشيده بودند. اينجانب، دانيل بليك امسال جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را برد و فروشنده فرهادي 2جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد را به‌دست آورد. هر چند، با توجه به انگليسي بودن زبان ساخته تازه فيلمساز بريتانيايي، اين فيلم در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار 2017 حضور ندارد و اين خبري خوش براي سينمادوستان ايراني است.

پنجاه‌و‌دومين جشنواره فيلم شيكاگو هم از چند روز پيش در آمريكا آغاز شده و فروشنده تا امروز يك نمايش در آن داشته است. سايت روزنامه شيكاگو سان‌تايمز با اشاره به حضور و نمايش فيلم‌هاي مهم در اين دوره، در گزارشي از 10فيلم كه بايد ديد نام برد كه فروشنده فرهادي يكي از آنهاست. دومين و آخرين نمايش اين فيلم در جشنواره معتبر شيكاگو، ساعت 18فردا چهارشنبه 19اكتبر به وقت محلي خواهد بود.

ديگر رويدادي كه چند روز ديگر ميزبان فروشنده مي‌شود، جشنواره فيلم مومباي در هند است. هجدهمين دوره اين رويداد مهم سينماي آسيا پنجشنبه آينده آغاز به‌كار مي‌كند و نماينده ايران در اسكار هشتاد و نهم يكي از فيلم‌هاي حاضر در بخش سينماي جهان آن است. ضمن اينكه «لانتوري» رضا درميشيان و «والدراما» به كارگرداني عباس اميني هم ديگر فيلم‌هاي ايراني هستند كه در مومباي براي علاقه‌مندان به نمايش درمي‌آيند.

کد خبر 349705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha