دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: منبع محلی در استان نینوا امروز (دوشنبه ۲۶ مهر) از نجات 'ابوبکر البغدادی' از حمله هوایی در منطقه 'غابات' در شهر موصل و کشته شدن یکی از سرکرده‌های برجسته این گروه تروریستی در این حمله خبر داد.

حمله هوایی

به ايرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، این منبع عراقی اعلام کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش از حمله هوایی که یک کاروان نظامی را هدف قرار داده بود، نجات یافت درحالی که یک از سرکرده‌های برجسته این گروه تروریستی و از سرکرده‌های گروه موسوم به 'الجیش العسرة' و همراهان آنها به هلاکت رسیدند.

بنا بر این گزارش، 'ابوموسی المغربی' یکی از سرکرده‌های گروه موسوم به 'جیش العسرة' به همراه همراهانش در این حمله هوایی که خودروهای زرهی عناصر داعش هدف قرار گرفتند، کشته شدند.

'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق دیشب (یکشنبه شب) در بیانیه از آغاز عملیات آزاد سازی موصل خبر داد.

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترک موصل بامداد امروز در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات موصل با گلوله باران گسترده مواضع گروه تروریستی داعش در شمال و جنوب این شهر آغاز شده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای واکنش سریع ارتش عراق به شش کیلومتری جنوب شهر موصل رسیده‌اند.

این درحالی است که نیروهای مشترک 'پیشمرگ کرد' و ارتش عراق از سمت 'خازر' (37 کیلومتری شمال شرق موصل) پیشروی خود را آغاز کرده و قرار است که در مرحله اول، این نیروها به حومه 'بعشیقه' در شمال موصل برسند.

از محور جنوبی نیز نیروهای پلیس عراق روستای 'نایف' را آزاد کرده و در حال پیشروی برای آزادی روستای 'نجمه' هستند و در محور شرقی روستاهای 'العباسی' و 'الخضر' به دست نیروهای عراق آزاد شد.

همچنین گزارش‌ها از داخل موصل حاکی است که خانواده های سرکردگان داعش در حال یافتن راهی برای فرار از داخل این شهر هستند.

کد خبر 349684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha