مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان آمریکایی در مطالعه‌ای به شواهد بیشتری دست یافتند که نشان می‌دهد ترکیب‌های موجود در کاکائو برای سلامت سیستم قلبی، عروقی مفید است.

کاکائو

به گزارش ایسنا، در این بررسی متخصصان دانشگاه "براون" اطلاعات بدست آمده از بیش از ۱۱۰۰ نفر را مورد مطالعه قرار دادند تا مشخص شود آیا مصرف محصولات حاوی کاکائو که دارای ترکیب‌های فلاوانول است می‌تواند شاخص‌های زیستی همچون سطح کلسترول و حساسیت‌ فرد نسبت به انسولین که سطح قندخون را کنترل می‌کند، بهبود دهد.

دکتر "سیمین لیو" یکی از محققان این مطالعه گفت: مصرف ترکیب فلاوانول موجود در کاکائو می‌تواند احتمال دیس‌لیپیدمی (اختلال در‌ سوخت و ساز چربی)، مقاومت انسولین و التهاب سیستمی را کاهش دهد که فاکتورهای خطرزا در بروز بیماری‌های قلبی هستند.

به گزارش مدیکال دیلی، نتایج این مطالعه که بر اساس تحقیقات محدود به دست آمده به طور مستقیم نقش فلاوانول‌های موجود در کاکائو را در کاهش حمله قلبی یا دیابت مورد بررسی قرار نداده اما می‌تواند گامی مهم برای انجام آزمایشات جامع‌تر باشد. همچنین در تمامی افراد شرکت‌کننده شاخص‌های زیستی مورد هدف با مصرف کاکائو روند بهبود را نداشته اما در افرادی که از محصولات کاکائویی سرشار از ترکیب فلاوانول مصرف کرده بودند این بهبود چشمگیر بوده است.

کد خبر 349416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha