پس از بازتاب‌های گسترده انتشار خبر بازداشت سرمایه‌گذار «شهرزاد» همزمان با کلید خوردن فصل دوم این سریال محبوب شبکه نمایش خانگی، سازندگان فیلم سینمایی «کاناپه» نخستین کسانی بودند که ترجیح دادند خود را از تبعات ماجرا مصون نگه دارند.

سینما

به گزارش همشهري، هر چند ابتدا به‌نظر مي‌رسيد شهرزاد تنها پروژه‌اي است كه تحت‌تأثير بازداشت سيدمحمد امامي قرار مي‌گيرد اما روز گذشته مجري طرح تازه‌ترين تجربه كارگرداني كيانوش عياري اعلام كرد 20درصد سرمايه اين شخص معادل 300ميليون تومان به‌احتمال فراوان به او بازگردانده خواهد شد. براساس آنچه شاهرخ دستورتبار به ايسكانيوز گفته، كاناپه با سرمايه يك‌ميليارد و 500ميليون توماني توليد مي‌شود و حالا تهيه‌كنندگان بايد با كاهش 300ميليون توماني سرمايه كنار بيايند.

اين در حالي است كه بازداشت امامي به اتهام دخالت در سوءاستفاده‌هاي مالي صندوق ذخيره فرهنگيان، چند پروژه ديگر جز كاناپه را هم دچار مشكل مي‌كند. «خوب، بد، جلف» نخستين تجربه كارگرداني پيمان قاسمخاني است كه گفته مي‌شود محسن چگيني آن را با پول و سرمايه امامي تهيه و توليد كرده است. اين فيلم كه براي نمايش عمومي پس از ماه‌هاي محرم و صفر آماده مي‌شود، شايد به اين زودي‌ها رنگ پرده را نبيند و حتي سرنوشت حضور آن در جشنواره سي‌و‌پنجم هم از همين حالا در هاله ابهام باشد.

علاوه بر كاناپه عياري و فيلم اول قاسمخاني، حق پخش برخي از فيلم‌هاي مهم امسال هم با سرمايه امامي تأمين شده است كه از آن جمله مي‌توان به «دراكولا» رضا عطاران، «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي و البته 2پروژه در دست توليد «نهنگ عنبر2» به كارگرداني سامان مقدم و «گشت ارشاد2» سعيد سهيلي اشاره كرد. اگر مقدم و سهيلي پول حق پخش ويدئويي آثار خود را هزينه توليد كرده باشند، كار براي آنها مشكل‌تر هم مي‌شود.

مهم‌تر از همه اينها، سرنوشت فصل دوم شهرزاد است كه حالا ديگر سيدهادي رضوي را هم كنار خود نمي‌بيند. نخستين نشانه‌هاي اختلاف ميان رضوي با حسن فتحي كارگردان و امامي، تهيه‌كننده و ديگر سرمايه‌گذار موفق‌ترين سريال شبكه نمايش خانگي در اواسط عرضه فصل اول و در ماجراي موسوم به حسين شريعتمداري رخ نمود. زمزمه‌هاي كناره‌گيري رضوي از اين پروژه از همان زمان به گوش مي‌رسيد و حالا كه فصل دوم آن وارد مرحله توليد شده است، اين سرمايه‌گذار ديگر كنار گروه توليد نيست.

در همين حال، حضور رضا كيانيان در پشت صحنه فصل دوم شهرزاد در نخستين روزهاي تصويربرداري به برخي حاشيه‌ها دامن زده است. برخي اين حضور را گامي در راستاي حمايت از بازيگران و عوامل مي‌دانند و عده‌اي ديگر هم معتقدند بازيگر سرشناس شايد در فصل دوم نقشي مهم برعهده بگيرد. صحت و سقم اين ماجراها به‌زودي مشخص مي‌شود، به شرطي كه كار توليد با وجود غيبت اثرگذار تهيه‌كننده و سرمايه‌گذار همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 349071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha